maandag 10 januari 2022

Deurstopper

Zaterdag een rustige dag. Keurig ontbeten met yoghurt, geluncht met soep en geroosterd brood en verder niet veel gedaan. We zijn een nieuwe Netflix serie gestart, Marcella, over een Engelse politieagente. We waren er al eerder aan begonnen schijnbaar, maar en is nog geen belletje gaan rinkelen. Ondertussen aan het haken geweest. Ook werd mijn nieuwe Yarnie box geleverd. 1 keer in de 3 maanden een verrassingspakket met een haakpakket (of breien). Dit keer een patroon en de materialen voor een deurstopper. De haakvariant is een hond, de breivariant een kat. Dat is dan wel jammer, met 3 katten in huis. Ik ga het patroon eens goed bestuderen en misschien ga ik dan weer eens breien.



's Middags een zakje popcorn gegeten en een extra zakje wat gratis bij de boodschappen zat. Tikte wel aan in de punten maar ik had nog genoeg weekpunten.
Het avondeten was een Big Mac rol. Wat is dat nu weer hoor ik jullie denken. Nou, het moet qua smaak lijken op een Big Mac, maar dan gezond. Nou weet ik eigenlijk niet hoe een Big Mac smaakt, want die eet ik nooit, maar dit ding is lekker.

Hier voor jullie het recept:

Ingrediënten voor 2 personen:

250 gram Skyr naturel tot 0,2% v.g.
1 el Ketchup 50% minder suiker
50 gram 30+ geraspte kaas
3 eieren
1 kl pizzakruiden
5 augurken
1 ui
1 teentje knoflook
4 eetlepels slasaus 
1 kl mosterd
1/2 kl witte wijnazijn
1 kl olie
150 gram tartaar
1/4 komkommer
1 tomaat
4 blaadjes ijsbergsla
peper en zout naar smaak

  1. Verwarm de oven voor op 200 °C. Meng de skyr met de kaas, de eieren, de pizzakruiden, peper en zout. Verdeel het mengsel over een met bakpapier beklede bakplaat en bak 20 minuten in de oven.
  2. Snij voor de dressing 3 augurken in kleine blokjes, snipper een halve ui en hak de knoflook fijn. Meng met de slasaus, de ketchup, de mosterd en de azijn. Breng op smaak met peper en zout.
  3. Snipper de rest van de ui. Verhit de olie in een pan en braad de tartaar met de gesnipperde ui flink aan. Bestrooi met peper en zout. Snij de rest van de augurken, de komkommer en de tomaat in plakjes.
  4. Bestrijk de skyrbodem met de dressing en beleg met de tartaar, de tomaat, de komkommer en de sla. Rol met behulp van het bakpapier op. Snij de rol in stukjes en serveer.
Ik maakte het voor 4 personen en dan is oprollen niet te doen. Ik heb het gewoon in 4 stukken gesneden en toen hebben we aan tafel die plak gewoon belegd. Erg smakelijk vind ik.

's Avonds thee met 2 speculaasjes en een grote kop thee. En Wie is de Mol kijken. Ik heb nooit een idee wie de mol is, maar ik vind het wel leuk om te kijken.
Ik had voor mezelf een zakje chips en 2 glaasjes port ingepland, weekendverwennerij 😀
Toen ik mijn tanden stond te poetsen toen ik naar bed ging dacht ik, o ja, ik had chips en port ingepland 😆 Die was ik dus glad vergeten en blijkbaar ook geen behoefte aan.

Zondagochtend een lekker ontbijtje met 2 Kaiser broodjes en gekookte eitjes.
Daarna de weekplanning voor komende week gemaakt en de boodschappen besteld. Wat is dat toch ideaal. Ik blijf wel een beetje worstelen met de nieuwe puntverdeling en de weekplanning, maar al doende leert men. Ik heb al meer veranderingen bij WW meegemaakt tenslotte.
Voor de lunch had ik een bakje kwark en het laatste beetje soep.
's Middags een zakje chip (nu wel!) en 's avonds aten we een hamburger met zelfgemaakte frietjes en sla. 
Thee met speculaas en de 1e week is voorbij. 
Terugkijkend op de week ben ik best trots op mezelf. Ik ben netjes binnen de punten gebleven en de weekpunten zijn ook niet op. Dat moet een positief resultaat geven op de weegschaal morgenochtend. Ik heb slechts 1 moment gehad dat ik geen zin had om te koken en dacht aan eten bestellen. Maar daar kon ik overheen stappen gelukkig!




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten