woensdag 12 januari 2022

EMS

Gisteren weer naar EMS geweest. Als je hier meer informatie over wilt, klik op de link: http://www.womensportcenter.nl/ Het heeft trouwens niets met MS te maken. Ik doe dit als sinds vorig jaar april en heb echt wel gemerkt dat mijn spieren sterker zijn geworden. In het begin verbrande ik ook zeker wel vet, maar hoe minder ik op mijn eten ging letten hoe minder dat werd, uiteraard. Dus ik hoop nu bij het volgende weegmoment weer positief resultaat te zien. Ik doe trouwens niet de Wave-E, maar de passieve vorm op de stoel. Ik vind het zeker een aanrader als je graag wilt sporten maar niet teveel wilt inspannen of het niet kunt. Het is alleen wel prijzig.

Maar goed, eerst het ontbijt achter de kiezen voor ik de deur uit ging. Ik had eerst gedoucht, was namelijk bijtijds eruit en dan is het wel heel vroeg om te ontbijten. Na de EMS een bakje fruit gegeten. Heel gemakzuchtig, maar wel makkelijk. Zeker als ik thuis kom en eigenlijk eerst wil zitten. Als lunch maakte ik courgettesoep en at ik 2 boterhammen, 1 met 30+ komijnekaas en 1 met 1 el sandwichspread.

Om 14.00u was de (online) uitvaart van mijn ex-schoonvader. Heftig om je kinderen verdriet te zien hebben en niks te kunnen doen omdat je niet in de buurt bent. Het was wel een mooie plechtigheid en ik was blij dat ik er op deze manier toch wat van mee heb gekregen. 

De rest van de middag was ik best moe, huilen doet dat nu eenmaal met je. Ik at geen tussendoortje, geen trek. De soep was dus goed vullend. 
Als avondeten aten we gnocchi in tomatensaus. Ik wil best het recept geven, maar alleen als ik weet dat jullie dat ook leuk vinden. Ik zie dat het blog gemiddeld door zo'n 25 mensen per keer wordt bekeken, maar er zijn steeds maar een paar mensen die reageren of een like geven. Ik zou het leuk vinden om te weten wie dit blog allemaal volgt, dus laat eens een reactie of een like (op Facebook) achter!

's Avonds kregen we visite en hebben we, naast heel veel kletsen, gezellig de Efteling monopoly gedaan. Bij de thee 1 chocolade digestive en verder niets. Gisteravond dus te moe om nog een blogje te typen. Nou heb ik ook niet elke dag wat te vertellen natuurlijk.

Vanochtend ontbijten, douchen en fysio. Daarna snel naar huis, want een uur later moet ik weer de deur uit voor de haakclub. Even snel 2 boterhammen met een gekookt ei gegeten en nog een beker courgettesoep gedronken. 

Bij de haakclub was het weer gezellig zoals altijd. Wat is dat toch een leuke onderbreking van de week, ook al zijn de dames allemaal een stuk ouder. En ik weet dat ze meelezen hier, dat vond ik ook erg leuk om te horen! Het babydekentje voor de zwangere fysiotherapeut waar ik over twijfelde werd door iedereen bevoelt en goed gekeurd. Dus daar ga ik nu lekker mee verder.

voor het avondeten hadden we spruitjes, gewokt met ui en spekjes en een kruidenmelange eroverheen. Martijn houdt niet van spruitjes maar dit werd zowaar goedgekeurd. Als het maar niet te vaak op het menu staat 😆Bij de spruitjes hadden we krieltjes en een minute steak. Geen idee wat dat precies is, maar ik vergelijk het maar een beetje met biefstuk. We hebben begin december een vleespakket gekocht van een stuk koe en daar zit dit dus ook in. Als toetje at ik een bakje fruit en bij de thee heb ik net 2 speculaasjes op. Ik begin ze wel zat te worden onderhand 😂

Geen foto's deze keer, ik vergeet ze te maken. Beetje saai lezen alleen tekst, ik weet het en zal mijn leven beteren.

Nu ga ik lekker met de benen languit, haken en tv kijken. Straks weer "Over mijn lijk". Heel heftig om te zien maar ook een mooi programma.

Fijne avond allemaal! (Vergeet die reactie en/of like niet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten