zondag 16 januari 2022

Corona

Zaterdag een beetje uitgeslapen en wat later ontbeten. Wel gewoon yoghurt, speltpops en een banaan erdoor. Daarna douchen en aankleden, even uitrusten en toen wat spullen bij elkaar pakken en brood smeren. Voor vertrek een bakje fruit eten en toen op weg. Eerst een tasje met wat lekkere dingen afgegeven bij Declan. Hij heeft corona en zit in quarantaine bij zijn vader thuis. Gelukkig is hij er niet heel ziek van maar is hij vooral aan het snotteren. 

Toen door naar Koog aan de Zaan, op visite bij de schoonouders. Die hadden we al een poosje niet meer gezien. Bij de thee/koffie was er appeltaart met slagroom, maar voor mij was er een speculaasje 😃 Dat scheelde dus heel veel in punten. Wij zorgden voor het avondeten en het viel in goede aarde. We maakten gyros macaroni. Simpel, snel en lekker.

Gyrosmacaroni 

 Benodigdheden: (voor 4 personen)

200 gram (ongekookt) macaroni (gekookt volgens aanwijzingen op de verpakking)

500 gram gyros (van de Appie)

400 gram Italiaanse roerbakmix

1 eetlepel tomatenpuree

1 ui (gesnipperd)

2 eetlepels Ajvar (pittig of mild)

1 eetlepel gyroskruiden

40 gram Parmezaanse kaas

peper en/of zout (naar smaak)

 

Bereidingswijze:

Kook de macaroni in water met zout volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Bak zonder vet of olie de gyros even kort aan in een pan.

Voeg de tomatenpuree toe en roerbak een minuutje mee.

Voeg de ui en de Italiaanse roerbakgroente toe en roerbak een minuut of 3.

Doe de ajvar erbij en roer goed door het gerecht.

Doe de voorgekookte macaroni erbij samen met de gyroskruiden en meng goed door elkaar een minuut of 2.

Meng als laatste de Parmezaanse kaas door het gerecht en zet het vuur uit.

Proef even en voeg eventueel peper en/of zout naar smaak toe.

Eet smakelijk!


Na het eten gingen we weer naar huis, het is toch ruim 1,5 uur rijden. Nog even Aileen opgehaald bij een vriendin en toen lekker op de bank met een dekentje en een kopje thee, Wie is de mol kijken.

Later op de avond kreeg ik trek en heb ik 2 kleine zakjes chips gegeten. Ging prima met de weekpunten. Geen hakerij vandaag, 's avonds was ik te moe.


Vanochtend een beetje uitgeslapen en laat ontbeten met 2 kaiser broodjes met ei. Een wasje gedraaid, boodschappenlijst en weekplanning gemaakt en in de middag gehaakt en Netflix gekeken. Samen kijken we Marcella en daar zijn we meer verder gegaan.

Ik had niet echt trek 's middags en heb wat tomaatjes, een mandarijn en chips gegeten. En hoe fijn, ik hoefde niet te koken vanavond! Martijn nam het voor zijn rekening. En met wat kleine tips hadden we een lekker bordje eten. Kip, wokgroente, noedels en teriyaki saus.

Als topping deed ik er wat seroendeng op, altijd lekker. Toen waren de punten wel helemaal op.

Bij de thee had ik eigenlijk 2 lange vingers ingepland, maar het werden 2 digestive pure chocolade, die waren namelijk open. Iets over mijn punten gegaan uiteindelijk, maar dat ene koekje zal niet heel veel verschil maken op de weegschaal morgenochtend. Hoop ik.

Terugkijkend op deze week heb ik het best weer goed gedaan. Paar lastige momenten maar altijd kunnen herpakken en niet toegegeven aan lekkere dingen die voorbij kwamen. Hopelijk zie ik het morgenochtend terug op de weegschaal!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten