dinsdag 25 januari 2022

Snot

Ik ben jullie niet vergeten en ik ben ook niet gestopt met lijnen, geen zorgen!

Nadeel van zoveel dagen niks schrijven is dat ik niet meer precies weet wat ik allemaal gedaan heb. Al zal dat niet echt heel veel geweest zijn. 😂

Vrijdag is ieder geval de hulp geweest en 's middag heb ik denk ik gewoon gehaakt. Ik at die dag yoghurt met muesli en fruit, tussen de middag 2 boterhammen met gebakken ei en een beetje barbecue saus. Best lekker moet ik zeggen. O ja, ik at 's ochtends ook een bakje fruit. 's Middags al tussendoortje een zakje popcorn en 's avonds aten we een pittig bulgurpannetje. Lekker en snel klaar. 's Avonds 2 digestives bij de thee en later nog een zakje Nibb-it sticks. 

Zaterdagochtend yoghurt, muesli en banaan. Tussendoor een bakje fruit en tussen de middag 2 boterhammen met sandwichspread. Toen naar de bingo in het wijkhuis.




Ik had 3 keer prijs, hoe schandalig is dat 🙈 In de pauze kregen we een bitterbal.



2 keer een pakketje met kaas, worst, appelstroopje en nootjes en 1 keer een koffie/thee pakketje met suikerklontjes, koekjes en sinaasappelchocolade bonen. Of zoiets. Leuke prijzen, maar niet als je lijnt en geen zelfbeheersing hebt. 😭 Thuis gelijk het zakje nootjes gegeten, samen!

Als avondeten hadden we chicken fajita pasta, die ik laatst had gemaakt en ingevroren. Lekker makkelijk dus. Bij de thee at ik nagenoeg het hele doosje sinaasappelchocolade bonen op. Het kan maar op zijn! 's Avonds nog een zakje bugles, omdat ik zin had in wat hartigs. Paste dit alles binnen mijn punten? Nee, natuurlijk niet. Had ik de volgende ochtend spijt? Ja, helaas wel.

Zondagochtend werd ik flink verkouden wakker. Voor de zekerheid even een testje gedaan, want ik moest de booster gaan halen. De test was negatief dus geen probleem. Het ontbijt was yoghurt, baan en speltpops. Om 1 uur moest ik voor de booster, dus daarna geluncht. 2 boterhammen met gebakken ei. 's Middags wat tomaatjes en augurken omwikkeld met een plakje kipfilet. Tegen het eind van de middag begon ik mijn arm een beetje te voelen. Het avondeten was geen succes. Ik doe wel alsof ik goed kan koken, maar het gaat echt niet altijd goed. We aten vandaag witlof, met een kruidenmengsel en baslamicoazijn. Even kort gewokt. Dit was niet lekker. Ik hou niet zo van witlof, maar ik hoopte dat het zo dan wel lekker zou zijn. Niet dus. Daarbij aten we aardappeltjes uit de oven, wat we laatst ook aten. Toen waren ze erg lekker, maar nu waren de aardappels nog best hard. Ook niet lekker dus. Als vlees hadden we entrecote. Die was nog aan de rauwe kant. Ook niet fantastisch dus. 




Ik heb mijn bord ook niet leeg gegeten. 's Avonds bij de thee een berg lange vingers gegeten en daarna nog een zakje chipito's. Tja, niet echt een best weekend dus. En dan morgenochtend op de weegschaal.....

Maandagochtend werd ik echt wel beroerd wakker. Dus de fysio afgebeld en de pedicure. Wel gewogen. Ondanks het mindere weekend 600 gram eraf. Toch ga ik me gewoon douchen en zet ik een was aan. Waarom weet ik ook niet. Lekker niks doen mag best als je je niet zo lekker voelt toch? Ik had ook niet echt trek en at uiteindelijk alleen 2 mandarijnen als ontbijt. Gelukkig kwam de trek later wel en at ik 2 boterhammen met smeerworst, 's middags een zakje wokkels en een doosje met dropjes wat al maanden in de kast stond en over de datum was. Ik had geen puf om te koken dus bestelden we eten. Lekker Mexicaans. De rest van de avond at ik niks meer.

Slapen gaat gelukkig wel prima, het snotteren is vooral overdag. En dat ellendige hoesten, daar krijg je een zere keel van. Vanochtend ontbeet ik met antaflu, wel zonder suiker. Om een uur of 11 had ik genoeg moed verzameld om erwtensoep te maken. Niet voor onszelf, maar voor Kook en Eet morgenavond. Nu staan er dus 2 slowcookers aan.




Ik kreeg inmiddels ook een beetje trek, dus at ik skyr honing en banaan. Voor de rest van de dag staat er het volgende op het menu: tussen de middag cracottes met een gekookt eitje, tomaatjes en komkommer. Vanmiddag wat fruit en vanavond boerenkool met rookworst. Niet omdat ik dat zo lekker vind, maar omdat anderen dat wel lekker vinden. En bij de thee vanavond 2 lange vingers.
Hopelijk voel ik me morgen weer wat fitter!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten