zaterdag 15 januari 2022

Trots

Wat leuk dat jullie naar me geluisterd hebben en gereageerd en/of een like hebben gegeven. Zo zie ik een beetje wie mij volgt. 

Donderdag was een rustig dagje. Ontbijten, naar EMS en daarna naar de tandarts, een gaatje vullen. De tandarts heeft heel fijn iets nieuws, een verdoving die al bijna uitgewerkt is voor je thuis bent. Maar de na pijn is niet minder erg helaas. Het was de kies rechts helemaal achterin dus een hoop geïrriteerd tandvlees en zeer gevoelig als ik moet kauwen. Nou ja, paracetamol en ik kom de dag wel door.

Ik vond mezelf een beetje zielig omdat ik een beetje pijn had, dus maakte ik de lunch wat uitgebreider. Een pizza maar nu met als extra erop wat zongedroogde tomaatjes in olie en een beetje geraspte kaas wat nog in de koelkast lag. Wel 30+! Dit kwam uiteindelijk neer op 15 punten.... En dan te bedenken dat ik er 16 op een dag mag 🙈 Maar gelukkig kan ik het een heel klein beetje compenseren met extra groente en genoeg drinken. 

's Middags heb ik lekker verder zitten haken aan de babydeken en ik heb een nieuwe Netflix serie gestart, Damnation. Over het Amerika in de jaren 30 en het begin van de industrialisering.

Als tussendoortje at ik een bakje fruit, want 's ochtends had ik daar geen tijd voor had door de tandarts.

Toen ik wilde gaan koken, bleek de kip nog in de vriezer te liggen terwijl ik er van overtuigd was dat het gewoon in de koelkast lag. Normaal zou ik dan zeggen, we bestellen wel wat, maar nu is Martijn even snel naar de Jumbo gegaan en heeft tartaar en roerbakgroente gehaald en aten we een lekkere snelle pasta. Veel minder punten en ook nog goedkoper 😁

's Avonds geen behoefte aan een koekje bij de thee, dat scheelde ook alweer punten.

Vrijdagochtend als eerste alles snijden voor de erwtensoep voor 's avonds. Die moet 8 uur in de slowcooker. Daarna ontbijt en bijkomen op de bank. Dit is echt een aanslag op mijn lijf, een half uur dingen snijden in de keuken en dan nog ontbijt maken. Even een poosje uitrusten en dan de keuken opruimen. De hulp was er, dus wel handig als zij haar gang kan gaan zonder troep op het aanrecht.

Als lunch een beker pastinaaksoep, die had ik gisteren al gemaakt en 2 geroosterde boterhammen en een bakje fruit. Als tussendoortje een B'tween reep en verder de hele middag op de bank zitten haken en Damnation gekeken. Helemaal uitgekeken. Het was maar 10 afleveringen van 45 minuten. Prima te doen in 2 dagen dus.


Als avondeten erwtensoep, zo makkelijk als het al klaar is en je alleen hoeft op te scheppen.

Daarna bestuursvergadering van het wijkhuis. Daar zit ik sinds een paar maanden in. Soms komen er dingen voorbij waar ik echt geen kaas van heb gegeten, maar al doende leert men.

En ik ben zo ontzettend trots op mezelf, ik heb een stuk appeltaart afgeslagen wat geserveerd werd bij de koffie/thee. Na afloop drinken we altijd nog een drankje en ik mocht van mezelf 1 glaasje port. Er werd ook nog een bittergarnituur opgediend. De vriezer moest leeg, normaal is dat er niet. Maar ik heb helemaal NIETS! genomen. Ondanks de lekkere luchten die voorbij kwamen. Dit is echt een overwinning op mezelf.

Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten