woensdag 29 november 2017

Daar is ie weer, woensdag weegdag!

Vol goede moed ging ik vanmorgen thuis op de weegschaal staan. Helaas maar 100 gram eraf. Misschien toch teveel gezondigd. Wat zal dat wel niet betekenen voor de weegschaal op de cursus.... Hoera! 800 gram eraf! Ik snap er echt helemaal niks van. Maar dat waren wel mooi 4 paperclipjes. Nog 2 te gaan nu. 
We hadden het vanochtend op de cursus over verstandige keuzes maken als je uit eten gaat. Dus sausjes apart vragen, meer groente/rauwkost ipv aardappel/friet. Nou ga ik niet zo vaak uit eten, maar er schijnen mensen te zijn die 3 a 4 keer per week uit eten gaan. Ja dan is het wel verstandig om het zo te doen. Ik wil graag genieten als ik uit eten ga en mezelf niet van alles ontzeggen op dat moment.
Vanmiddag was zo'n moment. Mijn vader kwam speciaal uit Den Haag om samen met mij te lunchen. Ik heb de lunchkaart bestudeerd en had de tips van die ochtend nog in mijn achterhoofd. Dan zou een maaltijdsalade van rundercarpaccio de beste keuze zijn. Maar dan wel zonder de spekjes en de dressing apart. O en ook het brood niet erbij nemen......
Hhhmmm.... Het werd een Black Angus burger met spek en kaas en met frietjes en truffelmayonaise :-)
De eerlijkheid gebied mij wel om te zeggen dat ik het niet allemaal op kreeg, zoveel was het. Ik heb de helft van het broodje laten liggen en al die frietjes kreeg ik ook niet op.
O ja, ik dronk er ook nog 2 glaasjes chardonnay bij!


Geen idee hoeveel punten ik hiervoor moet rekenen alleen en ik heb maar een beetje gegokt.
Vanavond moest er ook weer gegeten worden en we hadden een superlekker gerecht

https://www.skinnytaste.com/one-pot-chicken-fajita-pasta/

Die houden we er zeker in. Het was ook maar 9 punten dus dat was ook wel fijn na de uitgebreide lunch.
Tijdens het koken belde de MS-verpleegkundige nog en we hebben even gesproken over de pijn in mijn been. Zij adviseerde mij om contact op te nemen met de revalidatie arts om daar ook even mijn klacht neer te leggen. Ik heb de laatste tijd ook last van slapende handen 's nachts. Dan word ik wakker en liggen mijn handen in een rare houding en "slapen", zoals je voet ook wel eens kan doen. Waarschijnlijk zijn dat spasmes. Ook voor de revalidatie arts dus. We hebben wat te doen morgenochtend.
Vanavond heb ik samen met Declan "Papadag" gekeken en we hebben er smakelijk om gelachen!
Nu ga ik mijn bedje in, met paracetamol dit keer. Gisteren was ik het al vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten