maandag 27 november 2017

Projectkoor

Vandaag geen wekker om 7.15 want Declan had een vrije dag van school. Lekker lang in bed gelegen dus. Dat was dus weer een brunch rond half 12 van boterhammen met gebakken ei. De fysio had ik afgebeld ivm het slechte weer. Uiteindelijk wel genoeg moed verzameld om even snel boodschappen te doen. Wat een snertweer vandaag zeg. 
Ik heb vandaag niet veel bijzonders gedaan overdag. 
Als avondeten aten we pasta. Zelfgemaakte pasta uit de pastamachine die ik voor mijn verjaardag kreeg dit jaar. Ik heb van het voorjaar flink wat meel besteld om pasta te maken, maar de slob is er een beetje in geraakt met pasta maken. De komende tijd gaan we dus veel pasta eten aangezien het meel aan het eind van het jaar op moet zijn.
Ik vind zelfgemaakte pasta wel veel lekkerder als gedroogde pasta, maar om de 1 of andere reden pak ik toch vaak een pak. Iets met gemakzucht denk ik ;-)
Vlak voor het eten kwam Declan nog met een leuk idee. Een soort kerstfeestje vieren met surprises en een kleinigheidje met wat vrienden van school. Mag dat hier mama? Eh, ja leuk. Hoeveel kinderen? 8 mam.... En dan komen ze ook hier eten. Nou.... Ik vind het prima om het hier te doen maar wel na het eten! Ik mocht meedoen in de appgroep van de genodigden. Nou mensen, ik heb een hoop nieuwe woorden en afkortingen voorbij zien komen waarvan ik de helft niet begreep. Maar we hebben een hoop lol gehad. Ik ben wel benieuwd hoeveel er uiteindelijk gaan komen......
Wat is het toch fijn als de kinderen er zijn. Lekker samen aan tafel gegeten en daarna een hoop lol gehad en gekletst met elkaar. Van die avonden geniet ik echt.
We aten dus pasta met gerulde tartaar en een hoop groenten en tomatensaus. Ik weeg dit soort dingen niet allemaal apart af maar deel het gewoon door vieren. ( De gemaakte pasta was voor 4 personen). Wat overbleef kon mooi in de vriezer voor een avond dat ik weer alleen eet of als er een kind moet sporten oid.
Vanavond ben ik voor het eerst naar een koor geweest. Ik las er een tijdje geleden iets over op Facebook en heb mij toen aangemeld. Vanavond was dus de 1e repetitie. Het is dus een projectkoor. We zijn niet met heel veel mensen en er wordt niet vaak gerepeteerd maar het was wel gezellig. We zingen mee met andere koren begreep ik als we een optreden hebben. 
Het 1e optreden is op 10 december 's middags in de Sint Josephkerk. Dan kan iedereen komen en meezingen met het koor onder het genot van koffie/thee/wijn/Gluhwein.......
Het zal mij benieuwen :-)
Ik heb keurig de stroopwafel afgeslagen die in de pauze werd aangeboden. 
Volgens mij is het best weer goed gegaan vandaag met de punten. Alhoewel ik dan altijd wel een beetje twijfel over het eten met die zelfgemaakte pasta. Maar we gaan het woensdag wel weer zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten