maandag 20 november 2017

Regenachtige maandag met een zwart randje

1 keer in de 2 weken kan ik uitslapen omdat de kinderen bij hun vader zijn en de wekker dus niet om 7.15 gaat. Ik neem dan ook altijd een slaappil voor een maximaal effect. Het leek nu echter wel of hij niet goed werkte. Daarbij was er ook meer geluid dan normaal. Aileen was hier blijven slapen omdat ze gisteravond erge hoofdpijn had en dus vroeg naar bed ging. Die liep hier vanochtend dus rond en ook al doet ze zachtjes, ik hoor het toch. Ook werd er ergens buiten in de buurt gewerkt.
Toch heb ik wel wat langer geslapen. Tot om 9.45 de telefoon ging. Dan toch maar uit bed. Het was Aileen. Alle lessen vervielen, er is een docent overleden. Dat maakt je dag net een stukje anders. Al snel druppelt er meer informatie binnen en dan word je toch wel verdrietig. Arme vrouw en kinderen, waarom maakt iemand die ogenschijnlijk vrolijk in het leven staat deze keus......
https://www.bndestem.nl/roosendaal/alle-leerlingen-jtc-roosendaal-naar-huis-gestuurd-na-overlijden-docent~adb1ac77/

Even later belt Declan, hij is de les uitgestuurd omdat hij gevochten heeft....... 
Uiteindelijk kan ik gaan douchen en aankleden en de nodige telefoontjes plegen.
Ontbijt schiet er bijna bij in door alles wat je ochtend anders maakt, maar ik eet toch nog even griekse yoghurt met muesli en drink een kop thee.
Om kwart over 1 moet ik de deur uit. Naar het ziekenhuis voor een uitstrijkje. Bij de huisarts was hij niet goed en een half jaar geleden hebben ze wat weefsel uit mijn baarmoeder gehaald. Daar zaten ook wat zeer slechte cellen bij, dus mocht ik vandaag weer terug komen. Volgende week mag ik bellen voor de uitslag. Ik maak me hier eigenlijk helemaal niet druk om. Ze zijn er op tijd bij mocht het mis gaan denk ik dan.
Daarna even naar de Albert Heijn voor een paar boodschappen. Aileen werkt daar dus ik kan gelijk even horen hoe het gaat. Nou het ging niet, want ik kom haar bij de ingang al tegen. We doen even snel de boodschappen en daarna gaan we even wat drinken bij https://www.winkelcentrumroselaar.nl/winkels/a-cup-of-treats/ Lekker verse muntthee met honing en een chocolaatje. Ondertussen even fijn gepraat samen over het gebeuren van vanochtend.
Daarna door naar huis waar ik even een half uurtje kan zitten en een zakje ww chipjes eet. En vervolgens weer richting ziekenhuis, nu met Declan. Hij heeft wat plekjes op zijn lijf waar we even naar willen laten kijken. Gelukkig is het niets ernstigs en krijgt hij het advies zich niet te vaak en te lang te douchen en niet teveel zeep te gebruiken. Dat is mooi, want hij staat altijd veel te lang onder de douche!
Als ik om 5 uur eindelijk echt thuis ben, ben ik aardig verkleumd. De vieze miezer en de koude wind zijn ook op een scootmobiel geen pretje. Daar zit je tenslotte ook nog eens stil op. Dus snel de verwarming en huispak aan. Ik eet alleen vanavond, dus wordt het iets uit de vriezer. Makkelijk en snel. Het eten van afgelopen donderdag met flink wat sla en komkommer. Het smaakte weer prima. Als toetje een chocolat brownie wwreep.
Bij de thee 's avonds een flinke plak bananencake en mijn punten zijn precies op.
Keurig gedaan vandaag, al schiet het drinken er een beetje bij in als ik niet veel thuis ben. 
Ik zou alleen nog een stuk fruit moeten nemen, maar daar heb ik echt geen zin meer in.



2 opmerkingen: