vrijdag 24 november 2017

Vrijdag

Vanochtend kon ik weer lekker uitslapen. Rond 10 uur kwam ik uit bed. Er stond al een lekker kopje thee voor me klaar dus ik kon rustig wakker worden.
Er moesten wat zaken geregeld worden vanochtend waardoor het ontbijt wat later was. Op zich niet erg, aangezien er voor vanavond eten met veel punten op het programma staat.
Na het ontbijt gedoucht en aan gekleed en de dierenarts gebeld. Pepper van 1 jaar en 4 maanden plast regelmatig in de wasmand met vuile was die in de badkamer staat. Haar urine is al onderzocht en daar kwam blaasgruis uit. Ze krijgt nu speciaal voer wat er voor zou moeten zorgen dat het overgaat. Daarna gaat ze over op onderhoudsvoer. Ze mag alleen dit voor eten en niets anders. En Vlekkie mag absoluut niet van dit speciale voer eten. Een heel gedoe kan ik je zeggen. Maar nu is de zak met speciaal voer bijna op dus heb ik even gebeld wat nu te doen. Zeker omdat het plassen in de wasmand gewoon doorgaat. Weer urine opvangen en het plassen in de wasmand is hoogst waarschijnlijk een gedragsprobleem. Dus nu zit Pepper in de badkamer opgesloten met een kattenbak met speciaal grind waar je een plasje mee op kunt vangen. Ik heb even gegoogeld en een kat plast 1 a 2 keer per dag..... Dat wordt dus nog wat!
Ik heb ook eens gekeken naar gedragsproblemen en plassen en nu gaan we ander kattengrind proberen, een grotere bak neerzetten en echt elke dag uitscheppen. Hopelijk gaat het dan over. Ik zei het laatst al, het zijn net kinderen die beesten.
Echt lunchen was niet nodig. Ik heb een opkikker op met 2 crackers met zuivelspread bieslook en later nog 2 mandarijnen.
's Middags bak ik een soort cake van een recept wat ik in een ww groep tegen kwam. Hij is slechts 8 punten voor de hele cake dus je zou hem prima als ontbijt of lunch kunnen eten ;-)
Als ik het na 35 minuten uit de oven haal vind ik hem nog erg vochtig dus draai ik de oven gewoon uit en laat de cake er in staan.
Als ik hem er later uithaal is hij een stuk beter. Oventijden zijn toch vaak maar bij benadering, zeker van die zelf geknutselde recepten.
Vanavond halen we chinees, gewoon omdat we daar zin in hebben en we dat lekker vinden.
Babi pangang, gebakken kipblokjes (dat bleken gefrituurde stukken kip te zijn in een dikke laag paneer), mihoen met kipfilet en wat groenten er doorheen en sate en loempia's, van die kleine. Bij elke hap die ik eet denk ik: oh wat is dit vet! Hahaha. Hoeveel punten ga ik in godsnaam hiervoor rekenen. Ik had nog 20 punten over voor vandaag maar dat is zeker niet genoeg. Ik zal flink wat van mijn weekpunten in moeten zetten maar ik heb nog niet bedacht hoeveel. Vlekkie eet ook graag chinees blijkt. Ze probeert het zelfs van mijn bord te pikken. Het laatste beetje mag ze hebben, al eet ze het niet helemaal op. Is vast ook niet goed voor een kat.


Na het eten van zoveel vet en hartigs heb ik vaak behoefte aan iets zoets. Herkenbaar?
En in de keuken staat mijn zelfgebakken soort van cake. Ik neem er 1 stukje van en het is echt heerlijk! Misschien dat ik later op de avond nog een stukje neem, het is tenslotte maar 1 punt per plakje..... Maar ik zit ook aardig vol eigenlijk.
Pepper zit trouwens nog steeds in de badkamer. Benieuwd of er vandaag nog een plasje komt of dat we het over het weekend heen moeten gaan tillen. Wordt vervolgd!
Was het een goede dag qua punten? Mwah, redelijk. Morgen weer chinees, er is zoveel over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten