donderdag 23 november 2017

Miezerige donderdag

Katten zijn net kinderen, ze kunnen je ook zo lekker uit je slaap houden. Daar geldt ook voor, hoe ouder ze worden hoe meer ze slapen en Vlekkie & Pepper zijn nog erg jong!
Na een redelijk onrustige nacht werd ik wakker met pijn in mijn bovenbenen, bij de aanhechting naar mijn heup. Ik heb dat wel vaker en dan draai ik "gewoon" op de andere kant. Maar tegenwoordig gaat het aan allebei de kanten pijn doen dus sta ik maar gewoon op. Misschien moet ik eens aan de MS verpleegkundige vragen wat het zou kunnen zijn en wat ik er tegen kan doen. Het is ook niet zo dat het elke dag is, daardoor vergeet ik het weer en ga ik er niet achteraan.
Het is hier vandaag echt ontzettend vies weer. Veel wind en regen, dus mijn afspraak met mijn maatje gaat niet door. Ze zat ook al te wachten op mijn telefoontje zei ze. Ze vindt het eigenlijk ook gewoon niet goed als ik met dit soort weer toch zou komen. Ik denk wel eens dat zij bezorgder is om mij dan ik om haar terwijl zij echt ontzettend veel mankeert. Maar ik ben nog zo jong en zij is oud dus dan mag je gebreken hebben...... 
Dus een dagje op de bank met Netfix maar, he wat vervelend ;-)
Ik ontbijt met Couscous. Ik hoor jullie denken, couscous?! Maar dit is echt een ontzettend lekker ontbijtgerecht. Zo lekker dat ik het recept hieronder uitschrijf voor jullie:

Couscous met bosvruchten

40 gram couscous
50 ml kokend water
Zoetstof
Kaneel
150 gram diepvriesfruit
1 banaan
60 gram magere yoghurt
Citroensap

Schenk het kokende water over de couscous en laat ca 5 minuten wellen.
Roer de couscous met een vork los en verfijn met zoetstof en kaneel.
Schep de bosvruchten erdoor (die je ontdooit hebt in de magnetron).
Prak de banaan en meng met yoghurt en citroensap.
Schep de couscous en de bananenyoghurt door elkaar en serveer eventueel met munt (dat doe ik dus nooit)

Ik vind dit echt een ideaal ontbijt. Het is lekker zoet en het vult goed.
Na het ontbijt hang ik op de bank met de Ipad en lees een hoop lekkere recepten op Facebook. Genoeg ideeën voor de komende tijd in ieder geval.
Ik kijk ook nog even verder naar de serie waar ik gisteren mee begonnen ben. Ik hou wel van Zweedse series.
Tussen de middag komt Aileen gezellig eten want ze had geen lunch mee naar school. Doordat ik vanochtend de deur niet uit ben geweest heb ik ook geen boodschappen gedaan en geen beleg voor mezelf. Maar na even zoeken in de kast vind ik een 1 persoons zak soep van Unox. Benieuwd wat dat in punten doet dus even scannen. 9 punten, dat valt mee en kan ik dus best als lunch nemen. Wel hoop ik dat het genoeg vullend is om de hele middag op te teren. 



De soep smaakt prima, al vind ik hem wel wat zout. Maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ik altijd maar weinig zout gebruik in het eten dus daar zal het wel door komen.
De rest van de middag zit ik lekker onder mijn dekentje op de bank te Netflixen. 
Ik krijg wel sneller trek merk ik. De soep heeft dus niet genoeg gevuld. Ik eet een zakje chips en hoop het daarmee te redden. Ik weet namelijk niet hoeveel punten mijn avondeten is. Ik heb 2 bakjes uit de vriezer gehaald (mijn liefje komt vanavond eten) en van het ene weet ik wel wat het is en van het andere niet. En ik ga niet het bakje eten waarvan ik weet wat het is. Dus het wordt spannend! Ik heb 12 punten overgehouden voor het avondeten en dat moet genoeg zijn.
Als het eindelijk etenstijd is blijkt het een pompoenschotel te zijn die 5 punten is. En is het volgens mij niet eens een complete portie. O jee, ik hou 7 punten over. Hoe ga ik die nu nog opmaken vanavond. Gelukkig kan ik altijd wel wat verzinnen en ik neem een bakje optimel vanille yoghurt met als extraatje wat hagelslag. Dat is dan echt een verwennerij. Bij mijn thee kan ik zelfs nog en reepje nemen. Kortom, een goede dag!
Wel een echte hangdag weer dus morgen maar wat meer ondernemen. Alhoewel, het wordt slecht weer morgen. Weinig kans dat ik dan naar buiten ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten