zondag 26 november 2017

Weekend

Het weekend begint zaterdagochtend vroeg. We gaan met Aileen naar de Buitenlandbeurs in Utrecht. Ze wil graag een tussenjaar doen en dit zou de ideale plek moeten zijn om informatie in te winnen. Een tussenjaar is prima, mits je het nuttig besteed en niet alleen op de bank hangt en een beetje werkt. 
Ik ontbijt 's ochtends met yoghurt, muesli en een banaan en een grote kop thee. Om te voorkomen dat we daar allerlei lekkere (foute) dingen gaan kopen sta ik 's morgens wortelwraps te maken. Dat zijn wraps gemaakt van wortel en ze zijn minder in punten dan de gewone wraps. We nemen er allemaal 2, belegd met zuivelspread met bieslook, sla en kipfilet. 2 mandarijnen per persoon en allemaal 1 of 2 plakjes van de cake die ik gisteren maakte. Uiteraard ook wat flesjes water. Voordeel hiervan is dat het ook in de portemonnee scheelt. 
Want als jullie je het verhaal van gisteren nog kunnen herinneren, zat Pepper in de badkamer. Gelukkig had ze 's avonds nog geplast en mocht ze er weer uit. Het plasje in de koelkast bewaard en voor we naar Utrecht gingen hebben we het langs de dierenarts gebracht. De sulfieten waren allemaal verdwenen dus ze mag over op onderhoudsvoer. Dat is mooi, dat scheelt weer een hoop gedoe met apart eten en zo want Vlekkie mag dit ook eten. Even afrekenen alstublieft, hoppa, weer 50 euro. Ik kan je zeggen dat als je in de bijstand zit dit echt flinke klappen zijn. Zeker met een jarige dochter in het verschiet en kerstkadootjes en een kerstdiner. Maar we slaan ons er wel doorheen. 
De beurs was een succes, al weet Aileen nog steeds niet precies wat ze wil. Een jaartje naar AustraliĆ« lijkt haar wel leuk, alleen hangen daar prijskaartjes aan van 10.000 euro. Geen optie dus. We hebben in ieder geval nog een hoop te bepraten en uit te zoeken de komende weken. 
Als ik op zo'n beurs kijk zou ik ook wel weer jong willen zijn..... Lekker een jaar naar het buitenland en wat vrijwilligerswerk doen, nieuwe mensen ontmoeten en misschien vriendschappen voor het leven afsluiten.... Maar ja, ik ben helaas niet jong meer!
Na de beurs gaan we naar huis. We hebben ons allemaal goed gehouden aan de lunch en niets extra's gekocht. 
Thuis hangen we wat op de bank en kijken in de folders die we mee hebben genomen. Aileen wil het liefst gelijk iets regelen, maar papa moet ook nog toestemming geven en die vindt een tussenjaar niet goed. Dat wordt dus nog een hoop praten......
's Avonds eten we de rest van de chinees op en zondig ik nog even met een klein stukje kitkat en een halve zak Hamka's. De extra weekpunten zijn nu echt meer dan op! Vanaf morgen weer streng. Ik moet nog 6 paperclips inleveren!

Zondag belooft een regenachtige dag te worden en gelukkig hebben we geen plannen. Ik slaap lekker uit en ontbijt met thee en de laatste 2 plakjes van mijn cake.
Na het ontbijt is het laptopochtend (en middag denk ik) en surf ik langs zorgverzekeringen, om het 1 ander uit te zoeken. Niet voor mezelf, ik ben prima verzekerd gelukkig.
Terwijl ik bij mijn zorgverzekering eens bekijk hoe het zit met mijn verbruik dit jaar zie ik dat de rekening die ik vorige week heb ingediend wordt vergoed! Dit is de rekening van het CAK, die elke 4 weken op de mat ligt voor het gebruik van mijn scootmobiel. Laatst las ik ergens dat iemand die elke keer indient bij zijn zorgverzekeraar en daarna de rekening betaald. Dat ga ik ook proberen dacht ik, wie niet waagt...... En hoera, het wordt inderdaad vergoed. Dat betekend een vaste last per maand minder. En eens even kijken op de site van het CAK of ik de oude rekeningen op kan vragen, want die wil ik dan ook wel terug vragen. En ik kan ze inderdaad opvragen. Nu hopen dat ik die binnenkort allemaal binnen heb en ook nog vergoed krijg. Dat zou een leuk extraatje voor de komende maand zijn.
Ik lunch met 2 boterhammen met geroerbakt ei en hamblokjes en een klein lepeltje yofresh. Ik drink er een opkikker bij en dan kan ik vast wel op teren de hele middag.
Eigenlijk wilde ik foto's in gaan plakken maar ik zit nog steeds in pyjama op de bank. Misschien maar eens beginnen met douchen en aankleden. Wel leuk voor de kinderen als ze vanavond thuis komen.
Van de week kreeg ik een mailtje van de scouting van Declan. Als ze de meeste stemmen hebben krijgen ze een heel jaar lang financiĆ«le ondersteuning van Specsavers. Dit is een lokale actie en er doen 9 doelen mee. Nu is mijn vraag natuurlijk of jullie allemaal even willen stemmen en de link door willen sturen en delen zodat ze zoveel mogelijk stemmen krijgen.

https://www.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fstichtingspecsaverssteunt.specsavers.nl%2Froosendaal%2Fscouting-st-jan-roosendaal_47081%2F&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNESkZOr0Oy588PTqcnWifZYFDUJZA

(vergeet niet je stem te bevestigen via de link in je mail) 
Namens Declan en Scouting Sint Jan hartelijk dank! 
Na het douchen toch maar wat foto's ingeplakt, anders lukt het nooit voor het eind van het jaar en die doos op tafel wordt ook best irritant. Alleen jammer dat niet veel kon doen. Ik heb verkeerde fotoboeken gekocht. Er stond wel fotoboek op, maar er zitten geen vloeibladen tussen. Helaas al uitgepakt dus ik kan ze niet meer ruilen. Zonde van het geld dus. Nu gaat het ook niet lukken om dit jaar alles ingeplakt te hebben, want ik heb mijn geld voor andere dingen nodig. Wel is de stapel erg gereduceerd de afgelopen weken en daar ben ik al heel blij mee!
Tussendoor eet ik een zakje chips van WW terwijl Martijn een bak kruidnoten met schuimpjes wegwerkt. Ik heb niet toegegeven, op 1 schuimpje na maar dat paste nog binnen mijn punten van vandaag.
Er waren nog wortelwraps over van gisteren dus als avondeten heb ik wrap pizza's gemaakt. Tomatensaus met knoflook en Italiaanse kruiden erop, wat rul gebakken tartaar en hamblokjes die nog in de koelkast lagen. Daarna uien, paprika en geraspte kaas. 2 van die wraps is prima voor een avondmaaltijd.
Ik heb nog 2 punten over dus kan straks bij de thee nog een WW reepje nemen. Weer goede dag dus!
Vanavond komen de kinderen weer thuis dus komende week wordt er weer gekookt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten