woensdag 15 november 2017

Woensdag weegdag

Woensdag is weegdag. Dus vanochtend vol goede moed naar de cursus. Natuurlijk had ik thuis al op de weegschaal gestaan en wist ik dat er wat af was. Het is dan altijd spannend of er op de cursus net zoveel af is of net iets meer of net iets minder.
Terwijl ik in de vieze miezer regen naar de cursus reed op mijn scootmobiel dacht ik na over dit blog en allerlei andere zaken. Bijvoorbeeld over de paperclipjes die we ter motivatie op de cursus hebben gekregen. De bedoeling hiervan was dat we een doel kozen voor 7 weken, tot aan de kerst. 1 paperclip staat voor 200 gram. Elke week hoop je dan dus zoveel mogelijk paperclipjes in te leveren zodat je in week 50 alles kwijt bent. Het moest wel een realistisch doel zijn, dus geen 25 kilo in 7 weken. Dat gaat gegarandeerd niet lukken.
Vol goede moed kozen we een doel, 500 gram per week moet lukken toch? 
De 1e week kon ik 5 paperclipjes inleveren! Hoera, een kilo eraf! Maar helaas de week erna zat de kilo er weer aan (en ja, ik weet hoe het kwam). Maar dan krijg je dus niet weer 5 paperclipjes terug. En toen dacht ik, dat klopt eigenlijk niet. Want vandaag was er 1,4 kilo af en mocht ik dus 7 paperclipjes inleveren. Nu heb ik er dus nog maar 8 voor de komende 4 weken. Als komende week weer een kilo aankom mag ik niets inleveren, logisch, maar als ik de week erna weer een kilo afval, mag ik er weer 5 inleveren. Uiteindelijk ben ik dan in week 50 wel alle paperclipjes kwijt, maar weeg ik geen kilo minder als aan het begin van die 7 weken. Eigenlijk zou je dus voor elke 200 gram die je aankomt in die 7 weken weer een paperclipje terug moeten krijgen. Dit motiveert volgens mij extra om ervoor te zorgen dat je ze juist wel kwijt raakt. Wellicht iets om met de coach te bespreken voor volgend jaar. Al hoop ik er dan niet meer te zitten natuurlijk omdat ik op mijn streefgewicht ben.

Maar goed, de cursus dus. Vorig jaar rond deze tijd zaten we met 2 of 3 cursisten in een hele grote ruimte. Niet echt gezellig en motiverend. Het was zelfs de vraag of het zou blijven bestaan op deze locatie als het niet bij zou trekken. Gelukkig deed het dat en zelfs nu komen er steeds weer nieuwe mensen bij. Een gezellige groep met allemaal hetzelfde doel, die kilo's kwijt! En wordt een hoop gekletst en gelachen. Ook na afloop maken we soms buiten nog een praatje.
Ik niet zo lang, want ik moest door naar fysiotherapie. Dat is mijn beweging van die dag. Op een laag niveau, wat ik aan kan. Maar het is bewegen! Bij de fysio kan ik ook gezellig kletsen met mijn therapeut. We hebben een gezamenlijke hobby, koken!

Na de fysio snel naar huis, mijn maag knort. De Skyr van die ochtend is wel verteerd denk ik. Ik lunch met 2 boterhammen met zuivelspread en kipfilet met zongedroogde tomaat. Ik voelde al dat ik het daar niet lang op zou gaan redden, ondanks de halve liter thee die ik er bij dronk. Maar ik had geen zin om nog iets te pakken, bijvoorbeeld een stuk komkommer dus ruim een uur later heb ik trek en at ik een ww reepje. 
Ik ben druk met foto's inplakken. Ik loop gruwelijk achter! Maar de schoolfoto's van de kinderen zijn allemaal ingeplakt. Inmiddels ben ik bij 2010 met de gewone foto's....... Ook een doel wat ik mezelf gesteld heb, voor het einde van het jaar moet alles ingeplakt zijn.
Tussendoor eet ik een mandarijn en drink 2 glazen cola light. 
Rond half 5 heb ik hartige trek, dus een zakje ww chips soldaat gemaakt.
Om 6 uur ben ik gaan koken, we aten wraps met kipfilet en paprika en lente-ui. Ik hoopte genoeg te hebben aan 1 wrap, maar dat was echt te weinig. Duidelijk te weinig groente in de vulling. De geraspte kaas en zure room waren ingecalculeerd voor 1 wrap, maar niet voor de 2e die ik uiteindelijk at.... Helaas dus al begonnen aan de weekpunten, terwijl ik weet dat ik zaterdag een verjaardag heb. En zo ben ik heel de dag en week aan het wikken en wegen en beslissingen over eten aan het nemen. Na het eten nog een banaan gegeten. De 2 stuks fruit zijn in ieder geval weer gelukt. Water drinken doe ik niet aan. Ik drink zo'n 1,5 liter thee op een dag en dan nog een aantal glazen cola light of crystal clear. Misschien niet de beste keuzes, maar met dit weer krijg ik water echt niet weg.



1 opmerking: