zondag 19 november 2017

Weekend

Weekend, het lastigste gedeelte van de week qua lijnen voor mij. In het weekend is het ritme anders en eten we vaak makkelijk. Ook al plan ik dingen, ik verander ze net zo makkelijk.
Vrijdag was best een goede dag. Een goed ontbijtje van vanille yoghurt, banaan en muesli, lunchen met crackers met een dun laagje heksenkaas en wat fruit. Daarna naar de stad geweest. Naar de kapper en boodschappen. In de stad zijn allerlei verleidingen, overal komen heerlijke luchtjes vandaan. En al heb ik net gegeten, het prikkelt al mijn zintuigen. Gelukkig nergens aan toe gegeven. Ook bij het boodschappen doen de verleidingen van kruidnootjes ed kunnen weerstaan. Morgen komt de Sint tenslotte, dus dan mag je wel wat kruidnootjes toch?
Ik wist ook dat we 's avonds zelfgemaakte pizza zouden eten, wat me extra punten zou kosten. 
Ik ben fan van Scoupy. Een app waar je producten kan proberen en je je geld (gedeeltelijk) terug krijgt. Hiermee kocht ik dus laatst kant-en-klaar pizzadeeg dus dat moest natuurlijk gegeten worden. De pizza belegd met de tomatensaus die erbij zat en verder met hamblokjes, wat salami, paprika, champignons, ui en geraspte kaas. Best wat punten, maar het kon nog van de weekpunten. Ik had zelfs nog ruim over voor de verjaardag van morgen. Ook nog nadat ik bij de thee 's avonds een stroopwafel nam.
Zaterdagochtend mocht ik om iets over zevenen mijn bed uit. Declan moest voetballen en werd om half 8 door zijn vader opgehaald. Ik ben toen snel weer terug gekropen en heb vervolgens tot 11 uur geslapen. Langzaam wakker worden en douchen en aankleden. Uiteindelijk pas om half 1 ontbeten/geluncht met mijn zelfgebakken bananencake. Dat vulde prima! Daarna naar de verjaardag. De jarige job was wat ziekjes, dus we zouden niet te lang blijven. Ik heb een klein stukje slagroomtaart gegeten. Het gewicht is altijd lastig schatten, maar ik gokte dat het paste binnen de punten die ik die dag nog had. De rest van mijn weekpunten zouden voor het avondeten zijn.... Maarrrrrr, daar komen de hapjes op tafel. Ik kan de verleiding nog even weerstaan, maar als ik dan eenmaal begin is het hek van de dam. Plakjes gekookte worst, plakjes salami en bugles met heksenkaas. Wel dronk ik cola light, dat was het enige positieve van de middag.
Nadat we thuis kwamen (via de supermarkt) had ik geen zin meer om te koken. De dag was toch al mislukt. Dus vulden we onze buikjes met chips, strooigoed, minipizza's en snacks. Uit de Airfryer, dat is dan wel pluspunt.
's Avonds heb ik dan spijt, ik voel me vol en vadsig en vooral dom. Wat is dat toch dat dat eten sterker is dan ik. En waarom geef ik zo makkelijk toe!
Zondag een dag om alles goed te maken. Declan moest om half 10 handboogschieten, dus toen hij de deur uitging kroop ik weer terug. Ik sliep vervolgens tot 12 uur! Misschien moet ik toch maar wat eerder naar bed door de week. Zeker in de week dat de kinderen er zijn en ik er elke dag om 7.15 uit moet.
Voordeel van lang slapen is wel dat je je ontbijt kan skippen en gelijk met de lunch begint. Dat waren 2 boterhammen met croquettenvulling, die over was van van de week.



Ja, ik kan alles eten op elk tijdstip van de dag. Daarna een appel, we konden er weer even tegenaan.
De zondag is vaak een dag van opruimen en wassen draaien. Vooral de dingen die de kinderen mee moeten nemen naar hun vader.
's Middags als tussendoortje kaaswafeltjes van WW. 
De kinderen hadden bedacht dat we voortaan op zondag frietjes en snackjes zouden gaan eten. Ik had ruim punten over omdat ik niet ontbeten had natuurlijk. 
Maar ik heb besloten dat we dit er niet in gaan houden. Zelfs al gaat alles in de Airfryer, ik red het niet om genoeg gegeten te hebben met dat aantal punten. Daarbij is het ook niet echt gezond. Nu gaan we dus iets anders verzinnen voor de zondag.
Net nog een mandarijntje gegeten en thee gedronken. De rest van de avond niets meer, Wellicht vroeg naar bed.......
Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan sinds woensdag. Meestal sta ik (bijna) elke dag op de weegschaal, maar ik probeer het nu alleen bij de woensdagochtend te houden. Ik heb dus nog 2 dagen om de schade van het weekend een beetje goed te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten