vrijdag 17 november 2017

Na de leuke reacties op mijn nieuwe blog wilde ik gisteravond vol enthousiasme een nieuwe blog gaan maken, moest de laptop updaten. En niet even 5 minuten of zo, maar ruim een uur! Daarna had ik geen zin meer, dus maak ik hem nu.
Op donderdagochtend drink ik normaal gesproken een kopje thee bij een oude mevrouw. Altijd iets om rekening mee te houden qua punten, want een simpel koekje is er eigenlijk nooit en ik vind het zo sneu om nee te zeggen. Of ben ik eigenlijk gewoon te zwak om nee te zeggen....... Maar goed, gisteren ging het niet door want mevrouw moest naar het ziekenhuis. Dus een vrije ochtend. Nadat de kinderen de deur uitgewerkt waren ging ik ons avondeten vast maken. Ik heb pas geleden weer een nieuwe website ontdekt met heerlijke recepten die gebruikt kunnen worden in de slowcooker, maar ook nog eens Weight Watchers proof zijn. Dit was het eerste recept wat ik van haar site heb geprobeerd. Het moest 8-10 uur aanstaan, dus vandaar dat ik om half 9 al een ui stond te snijden. Nadat alles in de slowcooker zat ben ik lekker in mijn pyjama onder een dekentje op de bank thee gaan drinken. En ondertussen nieuws kijken en programma's die ik opgenomen heb. Na mijn ontbijt (optimel vanille yoghurt, muesli en een banaan) tijd om te douchen. Ik ben vaak heel snel klaar onder de douche omdat het een uitputtingsslag is voor mijn lijf. Ergens ben ik ook eigenwijs, ik kan namelijk zitten onder de douche maar doe dat bijna nooit. Gisteren wel en dan kan ik zo lekker nadenken over van alles.



Vaak maak ik allemaal wilde plannen om te doen op een dag maar de ervaring leert mij inmiddels dat daar niets van terecht komt, zeker als ik 's ochtends de deur ook niet hoef.
Resultaat is dan vaak dat ik niets doe en alleen maar op de bank hang, tv kijk en spelletjes op de Ipad doe. Dat zijn de meest onbevredigende dagen. 
Na de lunch van boterhammen, croquettenvulling en mandarijnen dus weer op de bank gehangen.
's Middags heb ik een "cake" gebakken van een recept wat ik een Facebookgroep tegenkwam. Er zijn erg veel groepen met mensen die WW doen en daar van alles in delen. Soms haal je daar best leuke dingen uit. Deze cake bestond uit Optimel Vanille yoghurt, bloem, eieren, banaan en kaneel. Ik vraag me dan altijd af of dat wel wat wordt, maar behalve dat ik de baktijd moest verlengen lukte hij prima. Een dingetje was wel om de punten uit te rekenen, maar ik denk dat het me redelijk gelukt is. Ik moest natuurlijk wel even proeven, al paste het niet meer in de punten van vandaag.
Gelukkig kon ik nog iets nuttigs doen, Engels overhoren bij Declan. Hopelijk maakt hij zijn toets goed vandaag.

"Nadeel" van een slowcooker is dat je er honger van krijgt. Op een gegeven moment komen de geuren vrij van het eten dat bereid wordt en die hangen dan de hele dag in huis.
Gelukkig konden we uiteindelijk echt gaan eten. "Chicken taco chili". Echt een lekkere maaltijd, al zou ik de volgende keer iets minder pepers erin doen. We aten er sla bij en als toppings zure room, geraspte kaas en salsasaus. Ook Declan die eigenlijk niet van bonen houdt heeft zitten smullen volgens mij.
Hieronder staat de link naar het recept. Ik wil ze ook best uitschrijven, maar ik weet niet of iemand daar behoefte aan heeft. Laat het dan even aan mij weten onder dit blog



Met foto's ga ik jullie niet teveel vermoeien, aangezien de foto's die ik maak van eten er meestal niet zo smakelijk uitzien.

De rest van de avond ben ik prima doorgekomen zonder behoefte te hebben aan iets te snacken. Het eten vulde dus goed!



1 opmerking: