vrijdag 25 februari 2022

Jarig

Afgelopen zaterdagochtend heb ik me gewogen en het gewicht was hetzelfde als maandag. Dat was wel een beetje jammer, maar goed, geen grammen erbij.




Zaterdagavond kreeg ik visite voor mijn verjaardag en had ik carpaccio, lasagne en apple crumble gemaakt. Daarna nog bonbons voor bij de koffie/thee, alleen dronk niemand dat maar de bonbons gingen er wel in 😂

Zondag eind van de ochtend kwamen mijn ouders, schoonouders en zus met man en kind op visite en hadden we lekker taart. Na de taart hadden we nog een leuke aankondiging voor de familie.




We houden het klein, alleen naaste familie en een paar goede vrienden nemen we mee voor een diner. Waar weten we nog niet. Maar we hebben nog even om het uit te zoeken. Iedereen reageerde enthousiast, of deden in ieder geval alsof 😜

Na de taart was het tijd voor hapjes. Lekker wat tapas gehaald en iedereen heeft goed zijn best gedaan. Helaas hadden wij zelf veel te veel gekocht (niet boodschappen doen met een lege maag!) dus de dagen erna was er nog genoeg op te maken.

Het plan was om maandag gelijk weer punten te tellen, maar dat liep een beetje de mist in.

Dinsdag was het dan echt feest en gingen we 's avonds met de kinderen eten bij de Griek, altijd lekker. Jammer genoeg kreeg ik erge buikpijn, dus geen toetje voor mij. Gelukkig trok het later wel weer weg.

Dan woensdag maar punten tellen. O wacht, dat ging ook niet helemaal goed. 's Avonds was het weer Kook en Eet en aten we lasagne. Nog wel verantwoord, maar als toetje tiramisu..... En het was heel gezellig na afloop. Lekker gekletst en gelachen en port gedronken. Heel veel, ik was flink aangeschoten. Dat betekende ook heel slecht slapen. Ik was vanaf 4 uur wakker met wat hazeslaapjes tussendoor. De EMS heb ik maar afgezegd.

Maar het was wel weer een goede dag. Ik at keurig yoghurt met fruit als ontbijt en ik lunchte met 2 boterhammen. 1 met komijnekaas en 1 met sandwichspread.

's Middags had ik een interview met iemand voor in de Kroevenkrant en toen ik thuis kwam heb ik een zakje chips van Body & fit gegeten. Stuk minder punten als gewone chips. Verder niet veel gedaan, ik was echt moe.

Het avondeten was een nieuw recept uit de kookboeken die ik laatst gekocht had. We aten kip broccoli pasta en dat is een blijvertje.




's Avonds 2 kleine koekjes en we zijn er weer.

Vanochtend yoghurt met banaan en speltpops. Als lunch 2 boterhammen met gekookt ei en een bakje met tomaatjes en komkommer. Verder een beetje aangerommeld vanmiddag en als tussendoortje een bakje fruit. 

Het avondeten was weer een nieuw recept, tomaten risotto met biefstuk. Het was lekker maar de biefstuk had van mij niet erbij gehoeven. En de hoeveelheid rijst had ook minder gekund. Dus aangepast in het kookboek. Het was dus risotto, maar ik vergiste me in de doos en had paellarijst gepakt. Dat maakte dus eigenlijk niet uit, het werkte hetzelfde.

Nu nog thee met 3 kleine cream cookies en lekker languit op de bank. 

Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten