dinsdag 8 februari 2022

Oeps

Gisterochtend op de weegschaal en inderdaad, 800 gram erbij. Ik had niet anders verwacht.

Goede reden om het dus weer op te pakken en die 800 gram (en liefst meer) er zo snel mogelijk weer vanaf te hebben.

Ik begon goed, ontbijt van Griekse yoghurt, banaan en muesli en een beker thee. Daarna naar de fysio en aansluitend de pedicure. Ideaal alles in hetzelfde pand. Daarna naar huis en een kop thee gedronken. Zonder fruit... er lagen alleen nog wat zachte appels en beschimmelde mandarijnen. Niet echt aanlokkelijk om te eten. De boodschappen komen pas eind van de middag, dus dan is er weer vers fruit.

Als lunch had ik 2 boterhammen gepland, maar er lag alleen nog oud brood, dus werden het wat cracottes met sandwichspread. Daarbij at ik een stuk komkommer, want de laatste tomaatjes waren beschimmeld. Jullie zien wel dat ik ontzettend goed voorbereid was!

's Middags naar de eerste bijeenkomst van de Roosendaalse leesclub. We zijn daar begin december mee gestart en na wat obstakels konden we gisteren ons eerste boek ophalen. 


Ik ben heel benieuwd naar het boek. Het was niet mijn keuze om dit te lezen, maar ja, we zijn met z'n achten en de meeste stemmen gelden. En wie weet verrast het mij wel. We spraken af bij een restaurant naast de bibliotheek en daar op het verwarmde terras dronken we een drankje terwijl we de laatste dingen bespraken. Verse muntthee, met honing. Oeps, dat is wel punten. En er lag een koekje bij, oeps, nog meer punten. 🙈

Toen ik thuis kwam had ik echt ontzettende trek, dus at ik een zakje wokkels. Oeps.....

Het avondeten was gevulde paprika. Ik maakte een mengsel van tartaar, rijst, prei en nog wat overgebleven salsasaus. Hier vulde ik de paprika's mee en daar overheen een dikke laag geraspte kaas. Oeps... Wel 30 +, dat scheelt iets.

's Avonds bij de thee at ik 2 Jodekoeken met chocola, of waren het er nou 3? Om een uur of 10 hadden we allebei trek dus aten we een zakje chips. Wel een kleintje... Oeps Ik heb niet eens bijgehouden hoeveel punten alles uiteindelijk was, ik doe gewoon of deze dag niet mislukt is 😇

Zoals jullie wel kunnen lezen is het oppakken niet gelukt vandaag. Slechte voorbereiding en de hele dag loopt in de soep. Morgen nieuwe kansen.

Het was wel heel fijn om weer naar buiten te mogen en vandaag was het ook nog een hele mooie dag, alhoewel het wel heel koud was.

Vanochtend op tijd uit bed want om 10 uur moest ik de deur alweer uit. Ik ontbeet met Griekse yoghurt, blauwe bessen en muesli en een beker thee. Terug van de EMS een bakje fruit en thee. Ik begon ook in het boek van de leesclub. Hhhmm, na zo'n 30 bladzijdes ben ik nog niet getriggerd. 

Iets na 12 uur begon ik aan de lunch. Ik had zondag eens zitten zoeken in de WW app naar lunches met liefst zo min mogelijk punten en ik vond het recept van Chana saag. Chana saag? Dat klinkt bijzonder dus dat ging ik eens even nader bekijken. Het was een soort stoofschotel van kikkererwten met ui, knoflook, tomatenblokjes, gember, spinazie en kruiden. Dit moest een uur sudderen (behalve de spinazie) en dan serveren met zilvervliesrijst. Ik heb gelijk 4 porties gemaakt. 2 in de vriezer, 1 voor morgen en 1 voor vandaag. En het was verrassend lekker! Bijkomend voordeel, 0 punten.



Ik had allemaal plannen voor de middag gemaakt zoals kasten opruimen, maar uiteindelijk werd het een middagje haken en keek ik een docu serie op Netflix over een oplichter. Als tussendoortje at ik een zakje popcorn.

Het avondeten was ook een nieuw recept. Dit was ik een tijdje geleden tegengekomen op Instagram. Gesmoorde groenten, rijst (alweer) en falafel. Het was lekker, maar aan de pittige kant, vond ik dan.



Door alle groentes vandaag had ik veel punten gespaard, dus bij de thee kon ik 2 Jodekoeken met chocola eten. Nu zijn wel alle punten vandaag op. Misschien had ik er toch geen 2 moeten eten, of helemaal geen.....

Vanavond werd ook een setje kleding bezorgd wat ik besteld had. Een broek en trui voor de lente en dat is maar goed ook, want het zit nog net een paar kilo te strak. Goede motivatie om door te gaan!

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten