zondag 13 februari 2022

Prijs

Vrijdagochtend het standaard ontbijt, de hulp kwam en ik rommelde wat in huis. Als lunch maakte ik een pizza van een koolhydraat arme wrap en een beker groentesoep en als tussendoortje at ik een zakje popcorn terwijl ik verder ging met de Netflix serie Seven seconds. 's Avonds at ik alleen, Martijn was naar een vriend. Er stond nog een stuk frittata in de vriezer en dat heb ik gegeten. Met wat komkommer en tomaatjes erbij

Daarna naar het wijkhuis voor de maandelijkse bestuursvergadering. Na afloop nog een drankje gedaan, of eigenlijk 3.... Ook stonden er wat knabbeltjes op tafel. Ik heb dat een beetje ingeschat qua gewicht voor de puntentelling. 3 glaasjes port tikt aan maar die knabbeltjes ook! Toen ik thuis kwam zat Declan hier met vrienden te drinken en spelletjes te doen en heb ik nog een glaasje port meegedronken. 

Zaterdagochtend ontbeten met Griekse yoghurt, banaan en spelt ontbeten en wat zitten kletsen met Declan. Nadat hij weg was ben ik snel weer verder gegaan met Seven seconds. Ik vind het een goede serie en ben zo benieuwd hoe het afloopt. Als lunch maakte ik kruidige eiermuffins met paprika.



Lekker en 1 punt voor deze 4. De verdeling van de ingrediĆ«nten was niet altijd gelijkmatig, soms veel spinazie en soms veel paprika. En ik ben niet zo'n fan van spinazie. Volgende keer dus goed op letten. Ik at er ook het laatste beetje groentesoep bij op. 's Middags verder gekeken naar Seven seconds en gehaakt aan het popje voor de fysio. Als tussendoortje een zakje popcorn en later nog een zakje chipito's. 

Het avondeten was captain's dinner. Ik heb dat wel vaker gemaakt, maar dit was een ander recept met meer toevoegingen dan ik normaal heb. Ik kon ook niet goed inschatten voor hoeveel personen het was. Ik was uitgegaan van 2, maar uiteindelijk was het genoeg voor 4 dus het avondeten voor zondag was ook al klaar. Lekker makkelijk. Ik at ook nog een bekertje appelmoes wat nog in de koelkast stond. 

Bij de thee 's avonds 2 kletskoppen en later tijdens het film kijken een zakje Nibbits. Dat kon eigenlijk qua punten niet meer maar goed, het was wel lekker. We keken trouwens de film Dark water, vandaag voor het laatst te zien op Netflix. 

Vanochtend ontbeten met het standaard ontbijt en voor de lunch weer de kruidige eiermuffins. Martijn en Aileen hadden voor lunch friet en frikandel en mensen, wat is dat moeilijk als je dat ruikt maar het niet wil eten. Uiteindelijk heb ik 3 frietjes genomen. Dat was ook goed. Tussendoor maakte ik de planning voor komende week en de boodschappenlijst en heb ik mijn recepten een beetje geordend. Als tussendoortje  at ik een zakje Nibbits en keken we Wie is de Mol terug. Later nog een film gekeken, The Tinder swindler. Waargebeurd en onbegrijpelijk hoe iemand dat kan doen en hoe iemand erin kan trappen. Maar liefde maakt blind is hier echt het geval denk ik. Tijdens de film at ik nog een zakje chips (buiten de punten) en het avondeten is bekend. Bij de thee 2 kletskoppen en dan is deze week voorbij. Ik verwacht morgen geen min op de weegschaal, maar weet ook hoe het komt. Ik heb het gevoel dat ik een beetje opgeblazen ben door de eiermuffins en de bonen van het avondeten. We zullen het zien morgen. Komende week beter mijn best doen. 

Er lag trouwens nog een leuk prijsje in de brievenbus zaterdag van de Vriendenloterij



De middelste werd al geconfisqueerd voor ik een foto kon maken door Declan. Gelukkig vergat hij hem mee te nemen en kon ik toch nog een foto maken. Maar volgende keer graag een leuk bedrag op mijn rekening.

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten