dinsdag 15 februari 2022

Lotgenoten

Op de weegschaal en.. ja hoor, 800 gram eraf 💥De "ziek door corona kilo's" zijn er dus weer af. En mensen, dat motiveert wel hoor! Deze week probeer ik zoveel mogelijk binnen de dagpunten te blijven omdat ik van het weekend mijn verjaardag vier. En dan wil ik niet tellen maar gewoon lekker eten en drinken waar ik zin in heb.

Gisterochtend heb ik ontbeten met yoghurt, een zachte banaan en muesli. Daarna naar de fysio. Gelukkig is het droog maar er staat wel een koude wind. Het was weer tijd om te testen. Dat doen we elke 3 maanden en blijkbaar was het alweer zover. De testen bestaan uit balans dingen, lopen, handknijpkracht en vragenlijsten. Het is teveel om in 1 keer te doen en daarom doen we de looptesten op woensdag, dan is het ook wat rustiger in de ruimte. Uit de testen blijkt dat ik ongeveer hetzelfde test als 3 maanden geleden. Nou mooi hoor 😂 Woensdag zal blijken of het met lopen ook zo is.

Thuis gekomen at ik een sinaasappel en een peer en ik besloot dat het een rustige middag zou worden. Lekker haken en Netflixen. Ik ben gestart met een "nieuwe" serie, The Sinner. Blijkbaar hebben we seizoen 1 al een keer gekeken maar ik kon me er bijna niks meer van herinneren. De lunch was een boterham met komijnekaas en een boterham met carpaccio. Daarbij een schaaltje met komkommertjes en tomaatjes.

Als tussendoortje at ik een zakje popcorn en voor het avondeten maakte Instant spaghetti and meatsauce. Oftewel, spaghetti met vleessaus uit de snelkookpan. Lekker en snel klaar. Al was het deze keer wat flauw van smaak. Hierbij aten we een salade om aan de nodige vitamines te komen.

Na het eten was het eindelijk weer tijd voor koor! Afgelopen tijd lag het natuurlijk stil en toen het weer mocht kreeg ik zelf corona. Maar nu kon ik eindelijk weer. Wel merkte ik met zingen dat mijn stem nog wat schor is en ik hoest af en toe nog wat. Nu vragen jullie je natuurlijk af wat we zoal zingen. Nou, gisteravond zongen we onder andere I want to break free van Queen, Send my love van Adele, Ramona van de Blue Diamonds en Don't shut me down van Abba. En kunnen we nou allemaal zo goed zingen? Welnee, maar het is gewoon leuk en gezellig. Voor de lezers uit Roosendaal, we zoeken nog nieuwe leden!

Thuis nog wat gedronken en toen lekker naar bed. Met een extra dekentje want ik heb het steeds zo koud. Ik heb me keurig aan de dagpunten gehouden en had wat extra ruimte doordat ik veel groentes had gegeten.

Vanochtend deed ik de gordijnen open en het was droog en blauw! Dat was een aangename verrassing, aangezien ik me voorbereid had op een hele dag regen. Douchen, aankleden en ontbijten en door naar EMS. Daarna naar de AH voor volkoren couscous (daar hebben ze het wel!) en door naar de kapper. Er mag weer een stukje af en de highlights zijn aardig uitgegroeid. Bij deze kapper kwam ik 20 jaar geleden al, toen we net in Roosendaal kwamen wonen. Met een pauze van 6 jaar ben ik nu weer heel blij dat ik er weer kom. Het ze waren ook heel blij om mij weer te zien. Het was wel een lange zit, ruim 2,5 uur maar gelukkig hebben ze grote glazen thee.



Het eindresultaat was een stukje blonder dan ik dacht, maar daar ben ik vast snel aan gewend. 

Daarna gelijk door naar een bijeenkomst van de MS patiënten vereniging. Dit was de 2e bijeenkomst en het was weer erg gezellig. Het idee is gewoon gezellig praten, ervaringen en informatie uitwisselen. Een lotgenoten bijeenkomst, maar lotgenoten klinkt altijd zo sneu en zielig en dat zijn we niet. Doordat het bij de kapper zo lang duurde had ik nog niet gegeten en nam ik een late lunch in het restaurant. Een hele lekkere pompoensoep met vers brood. Daarbij dronk ik muntthee.



En dan lekker gezouten roomboter op dat broodje 😋Daarna gauw aangeschoven bij de rest van het groepje en lekker zitten kletsen. Ik dronk trouwens ook een wijntje 🙈 Qua puntentelling is het altijd lastig als je buiten de deur eet dus ik heb een beetje natte vinger tellen gedaan.

Helaas moest ik in de regen naar huis, maar dat is altijd minder vervelend als in de regen ergens naartoe. Thuisgekomen was mijn bestelling van Body & Fit er (popcorn, chipjes en satésaus) En mijn bestelling van WW. Daar heb ik wat verschillende tussendoortjes besteld zoals koekjes en repen voor tussendoor. De komende maanden kan ik weer vooruit.

Het avondeten was een beetje saai, sperzibonen, krieltjes en een stukje vlees. Wel makkelijk en snel na zo'n lange dag van huis. En weer extra punten door de groente. Geen koekje bij de thee maar 2 mandarijntjes. Ik heb 3 punten gebruikt van de weekpunten. Dat was dus het glaasje wijn......

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten