donderdag 10 februari 2022

Instant pot

Woensdagochtend was het weer tijd voor de fysio. Na een ontbijtje van yoghurt, blauwe bessen en spelt pops op weg naar de fysio. Met het dekentje! Weten jullie nog, dat roze dekentje wat ik gehaakt had voor mijn zwanger fysio? Ze was er erg blij mee! Dat geeft toch altijd een goed gevoel 😀Na de fysio naar huis en tijd voor thee met een bakje fruit. Aan de haak voor het poppetje wat ik voor de andere zwangere fysio aan het haken ben. Ik heb er al 1 bijna af, ben nog niet helemaal tevreden dus probeer ik ook nog een andere. Gelukkig heb ik nog even.

Als lunch at ik hetzelfde als gisteren, de chana saag. Alleen even opwarmen in de magnetron en eten maar. Daarna nog wat dingetjes voor Kook en Eet gedaan. 2 afzeggingen inmiddels binnen. allebei Corona, zeggen ze. Dat hopen we dan maar. Nog snel geprobeerd of er iemand kon helpen nu er 1 afgezegd had die eigenlijk zou helpen. Gelukkig is dat gelukt, scheelt weer stress. Als tussendoortje at ik een B'tween reep. 

Om kwart voor 5 richting het wijkhuis om het eten voor te bereiden. Couscous met kip en groenten stond er op het menu. Flink aan de punten. Ik wilde eigenlijk volkoren couscous gebruiken maar dat kon ik dus niet vinden. Dat had namelijk flink gescheeld in punten. Dan neem ik maar geen toetje, chocolademousse....  Het eten was erg lekker en uiteindelijk at ik daar teveel van. 


En natuurlijk at ik ook het toetje. Maar daar heb ik mijn weekpunten voor gebruikt. Bij de thee een klein koekje en daarna naar huis. Thuis nog even Het verhaal van Nederland terug gekeken. Ik hou wel van geschiedenis en dit is erg leuk in elkaar gezet voor de simpele geest.


Vanochtend deed ik de gordijnen open en was het aan het regenen. Beetje jammer, aangezien ik naar EMS moet. Maar ja, ik weet inmiddels dat ik niet smelt van regen dus toch maar gewoon gegaan. Maar eerst ontbijt, yoghurt, blauwe bessen en spelt pops. Gelukkig viel het mee met de regen en was ik maar een beetje nat. Na de EMS even naar de Albert Heijn en terug naar huis. Thee met fruit en een beetje haken. Als lunch maakte ik vandaag groentesoep, 2 gekookte eitjes en tomaten uit de airfryer. Gewoon door de helft gesneden en een mixje van balsamicoazijn, oregano en peper en zout erop en 12 minuten bakken. Erg lekker en simpel. En alles 0 punten. Wel fijn, het avondeten is namelijk veel punten. 

Na de lunch heb ik de koelkast schoongemaakt. Alles eruit, goed soppen en dan alles weer terug en data checken. Altijd zo fijn, een schone opgeruimde koelkast. En het viel gelukkig mee met wat er weg kon. Alleen 2 uitgedroogde bosuitjes. Hierna was het tijd om uit te rusten. Met een kop thee en een zakje popcorn. En haakwerk en Netflix. Ik ben voor de 2e keer aan How to get away with murder begonnen, maar het kan me gewoon echt niet genoeg boeien. Dus weer afgehaakt in seizoen 2. Even zoeken en ik heb een nieuwe serie gevonden, seven seconds. Over een agent die een donkere jongen aanrijd en dan geholpen wordt door collega's om het in de doofpot te stoppen. Ik heb pas 1 aflevering gekeken dus kan er nog niet veel over zeggen.

Het avondeten was Quickest gnocchi bolognese uit de instant pot (snelkookpan). De instant pot is totaal niet ingeburgerd in Nederland, dus de meeste recepten zijn in het Engels. Dit recept komt uit een kookboek van Skinny taste, ook te vinden met heel veel gezonde recepten op internet. Inmiddels is mijn Engels in de keuken aardig gegroeid qua ingrediënten, maar die andere maten, dat moet ik toch altijd weer opzoeken en omrekenen. Ik plak dan ook briefjes in kookboeken waar het alvast opstaat, dat scheelt tijd. De instant pot is wel echt een uitvinding hoor, ipv uren sudderen of slowcooken heb je gewoon in 3 kwartier heerlijk mals stoofvlees. Het eten van vanavond was in ieder geval weer erg lekker.



Dat witte is ricotta. Je kon er ook nog Pecorino overheen raspen, maar in het kader van de punten heb ik dat maar niet gedaan. En zonder was het ook erg lekker. Die Pecorino raspen we volgende week wel over de pasta. We hadden ook allebei een flinke bak sla, dat was weer goed voor de extra punten. Ook het drinken ging goed vandaag. Bij de thee net 2 kletskoppen, dat kost me ineens 3 punten ipv 2. Dat is wel jammer. 

Ik heb trouwens een boek gekocht https://www.bol.com/nl/nl/p/dit-is-geen-dieetboek/9300000043033372/?bltgh=iR6UnpcrxbA4Egob8CtIgw.2_15.16.ProductTitle Dat zag ik gisterochtend voorbij komen bij Koffietijd en lijkt me een leuk boek. Ik zal het jullie laten weten als ik het gelezen heb.

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten