vrijdag 18 februari 2022

Eunice

Een blog op vrijdagavond in plaats van donderdagavond. Dat komt omdat ik van het weekend geen punten ga tellen en dus ook geen blog ga maken. Tenzij jullie graag willen weten wat ik allemaal gezondigd heb natuurlijk. Ik ga maandagochtend ook niet wegen, dat doe ik morgenochtend denk ik. Misschien is er wel wat vanaf ook al is het geen hele week.

Woensdagochtend was het rotweer dus heb ik de fysio afgezegd. Op het gemakje ontbeten met skyr licht gezouten caramel en een banaan (die niet helemaal rijp was) en wat zitten Netflixen en haken. Fruit als tussendoortje en als lunch had ik een kip kerrie rijstsalade met ananas gemaakt. Genoeg voor 2 dagen dus morgen ook vast de lunch ingepland. Deze salade was 0 punten, wat heel fijn is. 

's Middags naar de haakclub waar ik een koekje afsloeg. Het was weer een gezellige middag met een hoop kletsen, lachen en natuurlijk haken.

Toen ik thuis kwam gelijk de keuken in en groentes snijden, we eten Marokkaans stoofvlees vanavond. Alles in de snelkookpan en een klein uur later botermals vlees. Ik blijf het een wonder vinden. We aten hier couscous bij, volkoren.



Het was voor 4 personen, dus een dubbele portie in de vriezer.

's Avonds bij de thee cookies & cream biscuits die ik besteld had bij WW. Net zoveel punten voor 2 als 2 kletskoppen, maar het is weer eens wat anders. Ik at er 4 trouwens. Ze zijn ook zo klein 🙈



Donderdagochtend was het gelukkig mooi weer en kon ik na het ontbijt droog naar EMS. Dat is toch altijd wel gezellig en relaxed. Ik kreeg daar een tip over een "dieet", Parinati. Ik heb even gegoogled en zag dat het allemaal lekkere recepten zijn die ook prima in mijn "dieet" Dus besteld ik gelijk 2 boeken. Hier staan ook weekmenu's in, maar denk niet dat ik dat ga volgen. Ik vind vooral recepten voor avondeten leuk.



Binnenkort dus wellicht recepten uit dit boek. Na de EMS even naar de Action voor het aanvullen van shampoo, douchegel, tandpasta, etc. 

Thuis even op de bank gezeten en fruit gegeten en een aflevering van The Sinner gekeken en daarna tomatensoep gemaakt met een verspakket. Lekker makkelijk alles in de soupmaker. Dit nam ik dus als lunch, samen met de rijstsalade (geen foto).

Toen naar het wijkhuis voor de redactievergadering van de Kroevenkrant, de wijkkrant. Die komt eind maart weer uit, dus even kijken hoeveel input we al hebben. Daarna nog even een kopje thee blijven drinken en een zeebanket gegeten. Toen naar huis, er lagen 2 wassen op mij te wachten om te vouwen. Ook nog een aflevering gekeken van The Sinner en wat gehaakt. Ik at ook nog een B'tween reep.

Het avondeten was makkelijk en lekker, spruitjes met spekjes, paprika en ui, bacon en ui rösti rondjes en een stukje ossenhaas.  



's Avonds bij de thee 3 cookie & cream koekjes. Doordat ik zoveel groentes eet heb ik extra punten voor dit soort dingen. Ook genoeg drinken is elke dag gelukt, weer een punt.

Vrijdagochtend dus de hulp komt weer. Ik doe niet zoveel vanochtend. Ik doe wat dingen voor de krant, lees in een boek en start uiteindelijk Netflix op om verder te gaan met The Sinner. Echt een spannende serie. 

Tussen de middag een beker tomatensoep met 2 geroosterde boterhammen. 's Middags haken en Netflix en tegen 5 uur de keuken weer in. Er staat weer stoofvlees op het menu, dit keer een Spaanse variant met chorizo. Ook weer een dubbele portie voor de vriezer. We dachten dat we er geen rijst bij wilden, maar op het laatste moment heb ik nog een bakje 1 minuut rijst in de magnetron gedaan. Dat had ik nog staan. En dat was eigenlijk wel lekker. Het was alleen niet zoveel. De volgende keer kook ik er dus rijst bij. 

's Avonds thee met 4 cookies en misschien straks nog een zakje chips. En ondertussen luisteren we naar Eunice die om de flat giert. 

Ik ga met 25 weekpunten het weekend ipv 28, maar het is bij lange na niet genoeg, dat weet ik nu al. Maar maandag weer een nieuwe dag om te tellen!

Fijn weekend lieve mensen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten