donderdag 3 maart 2022

Weekend

Afgelopen weekend liep het niet helemaal zoals het moest. We belandden onverwacht op Rosada en hebben daar geluncht. Daar kun je gewoon geen gezonde keuzes maken dus werd het een broodje met roomkaas en warme chocomel. Oké, ik had ook thee kunnen nemen maar hier had ik echt zin in. Daarna nog lekker geshopt en wat leuke kleren gevonden. Ik heb ook een hele leuke zomerjas gevonden, vind ik dan, maar dit zit echt nog strak. Toch heb ik hem gekocht en hou dat voor ogen als doel. Dom? Misschien wel. 's Avonds lekker gekookt, indo pulled chicken met salade en rijst. De pulled chicken in de snelkookpan, echt in 20 minuten was alles klaar. En we hebben een dubbele portie, dus dat gaat de vriezer in.

Zondag een relaxdagje, tenminste, wel de gewone dingen als opruimen, boodschappenlijst en planning maken en volgens mij heb ik ook nog iets van was gedaan. Ik ontbeet met yoghurt, muesli en banaan, lunchte met een wrappizza. Daar deed ik alleen wat meer op als kon qua punten, maar er moesten ook gewoon dingen op. Er lag nog wat feta light en chorizo in een bakje bijvoorbeeld. Maar het was wel heel erg lekker 😁 's Avonds aten we pasta Milanese uit het Parinati kookboek. Was weer een lekker gerecht. Bij de thee wat kleine koekjes en het weekend is weer voorbij. Morgenochtend op de weegschaal, kijken hoeveel schade het mij oplevert, verjaardag vieren......

Maandagochtend weegochtend. De schade? + 300 gram. Dat valt me echt alles mee! Na het ontbijt was het tijd voor de fysio. Eindelijk kan ik de gehaakte popjes aan haar geven. Ze was er erg blij mee. En omdat ik niet kon kiezen kreeg ze ze allebei.




's Middags at ik 2 boterhammen met komijnekaas en 's avonds aten we aardappeltjes in tomaten roomsaus met kipfilet en sperziebonen. Erg lekker!



 Als tussendoortjes had ik 's middags een sticky toffee brownie bar van WW en 's avonds at ik de laatste kleine koekjes op. Ze waren echt zacht aan het worden dus moesten ze op.


Dinsdag geen EMS want het is carnavalsvakantie. Wel lekker, even een ochtend niet op tijd douchen en aankleden. Ik heb niet veel bijzonders gedaan vandaag. Aileen was er want die ging 's middags naar Breda om carnaval te vieren. Ik heb zitten haken, een interview uitgewerkt en kleding aangenomen voor Oekraïne. Aileen had bedacht dat ze kleding in wilde zamelen voor vluchtelingen uit Oekraïne en dat kon dan hier ingeleverd worden. Nou, dat hebben we geweten! Declan zijn kamer stond helemaal vol. Er was nog net een paadje naar zijn bed.

's Middags kwam de nieuwe Yla box. Dit keer was ik er wel blij mee, al gaat hij voorlopig op de stapel.




Als lunch at ik een kip shoarma salade, dat smaakte erg lekker en ga ik zeker vaker maken. 's Avonds aten we rode koolstamp met goulashballetjes. Ik vond het niet zo, maar Martijn vond het wel erg lekker. Na het eten een ingelaste vergadering van het wijkhuis bestuur dus de avond was ook weer gevuld. Ik kreeg ook nog een verlaat verjaardagscadeautje, een lekkere fles port!

De tussendoortjes van vandaag: een zakje popcorn en 's avonds een voorverpakt koekje bij de thee in het wijkhuis. Een geslaagde dag dus. 

Gisteren naar de fysio en bij thuiskomst 2 mandarijntjes gegeten. Om 1 uur moest ik in het ziekenhuis zijn bij de mdl arts voor mijn darmen, dus lunchen zat er niet in. Dat doe ik wel als ik terug kom had ik bedacht. De afspraak liep alleen nogal uit, dus was ik pas om 3 uur thuis. En waarom liep het dan zo uit? Eerst een gesprek van een half uur met de arts in opleiding, daarna had zij overleg met de arts en daarna had ik een gesprek met de arts zelf. Uiteraard word er weer onderzoek gedaan naar ontlasting en bloed, dus mocht ik gelijk door voor een buikfoto en bloedprikken. Dat koste gewoon tijd allemaal. De arts had wel alvast wat adviezen. Stoppen met magnesium en eens 2 weken lactosevrij eten.... Jaja, hoe moet dat dan met mijn ontbijt?! Daar ga ik volgende week mee starten, want morgen gaan we een weekendje weg en dan is dat lastig. Daarbij heb ik nog yoghurt staan wat ik zoveel mogelijk op wil maken. Volgende week donderdag een belafspraak voor de uitslagen. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Maar goed, geen lunch dus. Ik at een zakje popcorn en 5 augurken omwikkeld met kipfilet. Prima om de rest van de middag mee door te komen.

Het avondeten was een bonen kipschotel. Het was een koolhydraatarm gerecht, maar ik heb er wat zilvervliesrijst bij gekookt. Anders was het wel heel weinig. 

Bij de thee 2 WW hazelnootwafeltjes en een sticky toffee bar. Niet slim om de trommel naast me te laten staan..... Maar qua punten kon het gelukkig. Ik had 's ochtends trouwens op de weegschaal gestaan en die vreselijke 9 was veranderd in een 8! Jammer alleen dat we nou een weekendje weggaan, dan eet je toch anders als thuis. Maar voor morgenavond neem ik eten uit de vriezer mee dus dat scheelt al weer. 1 avond uit eten en dan nog 1 avond iets bedenken. En natuurlijk gaat er ook een flesje wijn mee en wat te knabbelen. 

Vanochtend weer geen EMS dus lekker relaxt. Als lunch maak ik straks gevulde slawraps en een wrappizza. Het avondeten wordt spinazie pesto pasta.

Vanavond naar de bioscoop en dat betekend popcorn eten 😋

Ik wens jullie alvast een fijn weekend en ik meld me volgende week weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten