woensdag 16 maart 2022

Muts

Ik moest even zoeken waar ik was gebleven, want het was weer even geleden. Maar afgelopen donderdag dus, toen de bank niet kwam.

Vrijdag was een gewone dag. 's Ochtends de hulp en 's middags gewoon op de bank met Netflix en haakwerk, denk ik. Ik weet het eigenlijk niet meer precies. Dus zoiets zal het dan ook wel geweest zijn. Uiteraard at ik ook nog iets vandaag. Yoghurt met banaan en speltpops, als lunch 2 boterhammen met gekookt ei en een beker groentesoep. 's Middags een zakje smart chips, smaak hot sweet chili. 's Avonds aten we sperziebonen, entrecote en rosti rondjes bacon ui. Bij de thee 2 koffieleutjes en deze dag is weer voorbij.

Zaterdag zijn we naar de stad geweest en hebben we ringen gekocht voor 10 mei. We zijn allebei niet zo moeilijk, dus we waren er redelijk snel uit. Als cadeautje kregen we een fles prosecco mee 😁



Daarna nog even een truitje gekocht van een cadeaubon die ik al een jaar had liggen. Een geslaagde middag dus. Minder geslaagd was de halve rookworst van de Hema, maar wel lekker 😆

's Middags thuis wat chips gegeten en het avondeten was een hamburger met Italiaans gekruide groenten uit de grillpan. Daarbij frietjes uit de Airfryer. 's Avonds koekje bij de thee en Heel Holland bakt kijken, altijd en gelijk zin om ook iets te bakken. Maar ja, waarvoor en voor wie?!

Zondag hadden we een rommeldagje, beetje opruimen, kasten uitmesten, boodschappenlijst maken, boodschappen bestellen, wasje opvouwen, de gewone zondags dingen. Ik ontbeet vanochtend met soja yoghurt. Ik hikte er een beetje tegenaan maar uiteindelijk viel het best mee met wat muesli, peer en flavour drops. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de lactose vrije yoghurt.

Voor de lunch 2 boterhammen met gebakken ei en wat truffelmayonaise. Een verrassend lekkere combinatie moet ik zeggen. 

's Avonds aten we indo pulled chicken, lekker makkelijk uit de vriezer, met pasta erbij, de rijst was op.... En voor de nodige groente een berg sla erbij. 's Avonds een koffieleutje bij de thee. 

Maandagochtend op tijd uit bed. De bank komt vandaag! Tussen acht en kwart voor tien, dus vroeg uit de veren. Ze waren er om kwart over negen, mooie tijd. Ze wisten alleen niet dat de oude bank mee terug moest. Eh, het staat wel op onze bon. Geïrriteerd als ik dan ben gelijk gebeld met het hoofdkantoor. "Bij ons staat het niet in het systeem mevrouw". Hoe kan dat als ik het wel op mijn bon heb staan dat het bij jullie niet bekend is?! "Geen idee mevrouw"..... Diep zuchten en doorgaan met ademhalen. De chauffeur zei dat dit vaker gebeurde en ze zouden het regelen. Dus de oude bank eruit en die zou later die dag opgehaald worden. Word ik een uur later gebeld door dezelfde muts: "mevrouw, we komen de bank donderdag ophalen" Nou, muts, de bank staat al beneden, buiten op de stoep en de chauffeur heeft geregeld dat hij vandaag wordt opgehaald dus neem daar maar contact mee op, het is mijn probleem niet meer. En toen was de dag dus net begonnen en mijn energie al voor de helft op.

Maar de bank is er en hij staat mooi en zit heerlijk!


  

Om kwart over elf was ik bij de fysio, doodmoe. Dus vooral zitten kletsen en een paar armoefeningen gedaan. Ik at als tussendoortje 2 schijven verse ananas.

Lunch waren 2 boterhammen met gekookt ei en daarna door naar het wijkhuis voor een korte vergadering over de wijkkrant. Daarna eindelijk echt genieten van de nieuwe bank.

We aten 's avonds hetzelfde als afgelopen zaterdag, maar met iets meer groente erbij. Ik had nu ook vegan mayonaise, lactose vrij dus. 

Ik was te moe om naar koor te gaan dus lekker op de bank met een grote beker thee en 2 koffieleutjes. Ik vergeet jullie trouwens te vertellen dat ik me vanochtend natuurlijk gewogen heb en er was in 2 weken tijd 1,3 kilo af, ondanks het weekendje weg en de rookworst 😉

Dinsdagochtend geen zin om met yoghurt te ontbijten en fruit schoon te maken dus ontbeet ik met cracottes met smeerworst. Niet echt verantwoord, maar wel even lekker. Daarna naar EMS en toen ik thuis kwam de resterende ananas gegeten.

Ik had nog een 0 punten lunch in de vriezer staan en die heb ik gegeten, met rijst, kikkererwten en spinazie. Ook uit de vriezer nog lekker.

's Middags visite van 2 vriendinnen die de nieuwe bank kwamen bewonderen. 

's Avonds uit eten bij Restaurant Oost om te kijken of dit een optie is voor een diner met een groep op 10 mei. We hebben erg lekker gegeten en het nodige besproken. Het is een goede kanshebber! Maar we gaan zeker nog meer dingen bekijken/testen.

Vanochtend ontbijt en daarna fysio. Ze hebben sinds kort een roeiapparaat en dat wilde ik graag proberen. Maar helaas lukte dat niet meer. Mijn linkerbeen zakte steeds verder naar buiten, dus geen optie meer. Dan maar 10 minuten fietsen op de hometrainer en daarna wat buikspieroefeningen gedaan.

Thuis even gezeten, 2 boterhammen met Old Amsterdam gegeten wat dus zou moeten kunnen als je lactosevrij eet. Ik las dat je dan oude kaas kunt eten en parmezaan. Alhoewel ik betwijfel of ik een lactose intolerantie heb, aangezien ik gisteren de hele dag buikpijn had en mijn darmen van slag waren terwijl ik sinds donderdag geen lactose meer gegeten heb. Maar goed, we houden het nog maar een weekje vol.

Daarna naar de haakclub wat weer heel gezellig was. Altijd veel geklets en gelach en natuurlijk ook een beetje haken.

Toen ik thuis kwam een zakje popcorn gegeten en even op de bank gezeten. Toen was het tijd om te koken. We hebben afgesproken dat we gaan proberen om 3 dagen in de week geen vlees te eten. Om verschillende redenen. Zielig, milieu, gezondheid, noem het maar op. Het eerste gerecht deze week is macaroni met tomaat. Ik vond het lekker en Martijn vond het "bijzonder", dat is een ander woord voor niet lekker. Het was ook eenvoudig maar wel smaakvol.



Bij de thee 1 koekje teveel, maar daar had ik gewoon even zin in.

Fijne avond en tot de volgende keer maar weer. 

 I

Geen opmerkingen:

Een reactie posten