donderdag 10 maart 2022

Bank

Daar ben ik weer, na een heerlijk weekendje weg. En ik moet zeggen dat ik ook best bewust heb gegeten die dagen. Natuurlijk wel teveel, maar wel lekker 😀

Vrijdagavond had ik eten vanuit de vriezer meegenomen en aten we Spaans stoofvlees met pasta. Voor ontbijt lekkere broodjes, gewoon 2 en geen croissants! 1 met ei en 1 met salami. 's Middags door Cochem gewandeld en op een terrasje (met dikke jas en sjaal 😂) apfelstrudel en warme chocolademelk gegeten. Het was echt schitterend weer, alleen fris. Nadeel van zo vroeg in het jaar in Cochem zijn is dat de helft van de winkeltjes nog dicht is. We gaan zeker een keer in het voorjaar of wellicht najaar terug.

's Avonds gingen we uit eten op het park. Vooraf had ik een lekkere pompoensoep en als hoofdgerecht zoete aardappelgnocchi met ragout van oesterzwammen. Een Vega avond dus. Het was allebei erg lekker!




De gnocchi was wel heel veel en heb ik ook niet opgegeten. Geen toetje, maar terug naar het huisje voor een kop thee met een chocoladekoekje. En natuurlijk de houtkachel aan!




Zondag deden we een dagje park, dat was het plan. Eerst lekker ontbeten en daarna wat zitten lezen. Toen gingen we een wandeling over het park maken. Eerst naar de hertenweide en toen het bos is. Helaas was het te heuvelachtig voor de scootmobiel en stond ik halverwege een berg stil 😒 Tja en dan? Lopen is geen optie en duwen was wel heel zwaar voor Martijn! Gelukkig waren daar 2 behulpzame gezinnen uit België waarvan de mannen geholpen hebben met duwen tot een punt waar Martijn met de auto kon komen. Wat was ik hun dankbaar! Scoot in de auto en terug naar het huisje. Gelukkig zaten we met het huisje dichtbij de winkel, want daar wilde ik toch wel even kijken. Daar kon ik met de rollator naartoe strompelen. In de winkel wat Duitse wijnen uit de streek gekocht voor thuis. Terug in het huisje hebben we zitten borrelen met wat chipjes en nootjes en een wijntje en een spelletje gedaan. Het avondeten kwam bij de snackbar vandaan, een hamburger en een frikandel speciaal. Niet bijzonder maar wel lekker en makkelijk. 

Maandagochtend inpakken, ontbijten en terug naar huis. Rond half 2 waren we thuis en de spullen waren ook zo weer opgeruimd. Tijd voor de wekelijkse boodschappenlijst en de eetplanning. Vanaf morgen lactose vrij eten is de bedoeling dus dat is even opletten. De magere yoghurt staat in ieder geval op de lijst.

's Avonds aten we Marokkaans stoofvlees met couscous (handig hoor, eten op voorraad in de vriezer) en bij de thee de laatste 2 koekjes uit Duitsland.

Dinsdag, de 1e dag van de lactose vrije weken en nog geen boodschappen in huis. Wat gaan we dan ontbijten?! Nou, brood met gebakken eieren en bacon (geen idee of daar lactose in zat, het was nog mee terug uit Duitsland). Na de EMS door naar het Wijkhuis om de wijkkrant in elkaar te zetten. Dat duurt toch altijd erg lang en tegen half 5 ging ik naar huis. Ik at daar tussen de middag, 2 boterhammen met kroket en mosterd. Met boter op mijn brood. Geen idee of dan wel kon en ik weet ook niet of er lactose in een kroket zit... Wat een gedoe.

's Avonds aten we Surinaamse bami met kip en satésaus. Lactose vrij als het goed is! Geen koekje bij de thee want alle koekjes die er in huis zijn bevatten lactose. 

Woensdagochtend ontbeten met lactose vrije yoghurt, banaan, muesli en flavour drops. Het smaakte prima. Ik moet alleen een beetje wennen aan het dunne van magere yoghurt, dat is met Griekse yoghurt niet. 

Na de fysio thuis nog wat gerommeld en wat gehaakt. Dat had ik het hele weekend niet gedaan. Het heeft alleen maar naast de bank gestaan. Bij de post zaten 2 leuke dingen. Als eerste een verrassings high tea haakpakketje dat ik besteld had.



Zo schattig! En lekker 😁

Het andere was een kadootje van Essent, omdat ik vaste klant ben.



Ook lekker! En vol lactose en punten.

Als lunch maakte ik een wrappizza met onder andere feta, dat lag nog in de koelkast en moest wel echt op. Weggooien vind ik dan weer zo zonde. Dus vooruit, een klein beetje lactose maar.

's Middags kon ik me niet beheersen en at het lekkers uit het haakpakket op.

's Avonds was het Kook en Eet en daar aten we Italiaanse wraptaart met mozzarella en geraspte kaas er bovenop. Het toetje was een romig dessert met kersen en Bastogne. We gaan morgen wel tellen en lactose vrij eten.... 's Avonds hebben we het niet laat gemaakt en at ik een halve chocoladereep, uiteraard. De rest kreeg Martijn.

Vanochtend op tijd op, de nieuwe bank wordt gebracht! Volgens de track en trace tussen 9.30u en 10.05. dus op tijd de bank ontmanteld zodat hij mooi meegenomen kan worden. Iets over negenen gaat de telefoon, de chauffeur. Hij is ziek en gaat naar huis... Geen bank dus voor ons. Handig, we hebben net de bank uit elkaar gehaald. Gelukkig kon hij nog in elkaar en kunnen we wel gewoon zitten. Maandagochtend poging 2.

Ik heb een relaxte dag gehad verder. Wasjes gedraaid, gehaakt, in de zon op het balkon gelezen en wat genetflixt.

En het eten vandaag? Het ging harstikke goed moet ik zeggen. Lactose vrij en binnen de punten. Voor lunch had ik weer een wrappizza gemaakt, nu zonder feta. Als tussendoortje een zakje popcorn en het avondeten was een beetje saai. Het was bloemkoolrijst met kip garam masala. Maar de kip werd gegaard in gezeefde tomaten met kruiden. Het was een bijzonder recept. Komt niet snel terug denk ik op het menu. 

's Avonds bij de thee 3 koekjes kunnen eten. Lotus speculoos kan wel. Daar kwam ik achter na wat googleen. 

Trouwens ook nog een telefoontje van de MDL arts. Ik heb geen darmkanker, geen ontstekingen, geen glutenallergie. Waarschijnlijk zit er een soort verstopping, maar eerst wachten we nog even een andere uitslag van een kweek af. En ondertussen eet ik dus lactose vrij om te kijken of dat wat doet. Over 2 weken weet en hoor ik meer.

Fijne avond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten