zondag 5 januari 2020

Weekend

Terwijl ik dit blog tik, staat Heel Holland Bakt aan. Ik krijg er nooit echt trek van gelukkig, maar wel altijd zin om te bakken. Maar dat is altijd weer snel over als ik bedenk dat ik het dan in mijn eentje op moet eten ;-) Nou ja, grotendeels alleen natuurlijk. En de dingen die ze maken zijn ook vaak net te ingewikkeld voor mij. Dus dat scheelt dan alweer!

Het was een weekend zonder plannen en afspraken dus relaxen maar. Dat begon met lang in bed blijven liggen en lekker lezen in een spannend boek. Dus ontbijt en lunch verviel en het werd een brunch. Ik maakte een salade met allerlei lekkere 0 punten dingen en alleen een beetje bacon en een beetje zelfgemaakte dressing kostte mij punten.

Na het pakket zonder brood van gisteren deed ik vandaag een nieuwe poging, nu bij een andere bakker. Vol verwachting wachtte ik op de tas en hoera, er zat 1 brood in. In ieder geval meer als gisteren. Verder weer allerlei lekkere dingen die helemaal niet goed zijn voor de lijn. 



Niet zo duidelijk op de foto maar er zaten ook 4 van die lekkere chocolade koeken in. Daar heb ik er 's middags 1 van gegeten en heerlijk van genoten.

Het avondeten was een quiche met pastinaak, noten en tijm. Met wat aanpassingen (filodeeg ipv hartige taart deeg bijvoorbeeld) werd hij ww proof. En het was ook een erg smakelijk taart. Zeker voor herhaling vatbaar. Het recept kwam weer van de eetkalender.

's Avonds bij de thee at ik een sinaasappel en een mandarijn en verder niets. Best goed gedaan dus. 
De grootste uitdaging was dat de kinderen om half 11 nog eten gingen bestellen en dat onder mijn neus op gingen eten. En ik ben heel sterk geweest, ik heb nog geen frietje genomen!

Vanochtend weer een relax ochtend met lekker lezen en een brunch om 12 uur. Yoghurt met banaan en wat van de cranberry compote van vrijdagavond en 2 gekookte eieren.

Ondertussen de weekplanning en de boodschappenlijst gemaakt. Aileen komt de komende week elke dag, behalve maandag, thuis eten dus dat is wel gezellig :-) 



's Middags kreeg ik een beetje trek en at ik 3 eierkoeken van de bakker. Volgens de app zijn 2 eierkoeken samen 60 gram en 7 punten. Deze eierkoeken waren erg luchtig en dun dus ik durfde er wel 3 te eten en dan 7 punten te rekenen. Volgens mij was het nog niet eens 60 gram. En ze waren erg lekker, veel lekkerder als een eierkoek uit de supermarkt. 

Het avondeten was hutspot met een gehaktbal (van tartaar). De hutspot kwam nog uit een too good to go pakket van vorig jaar en had ik ingevroren. Martijn schilde de aardappelen en ik maakte de ballen. Door de hutspot zaten magere spekjes en ik had er een light jus bij. De gehaktballen had ik in de airfryer gebakken. Een prima maaltijd en nog 1 portie over voor morgen, dat is helemaal handig. Aileen at namelijk het laatste stuk quiche van gisteren.

Bij de thee vanavond at ik 4 lange vingers. Die waren nog over en zijn 1 punt per stuk. Ik heb nu zelfs nog 2 punten over, maar dat is om vrijdag te compenseren ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten