woensdag 1 januari 2020

Goede voornemens

Goede voornemens, de meeste mensen maken ze heel enthousiast en de meeste houden het ook niet lang vol. Hoe dat komt? Ik denk omdat we gewoontedieren zijn en daardoor terugvallen in onze (slechte) gewoontes, ook omdat dat makkelijker is dan iets veranderen. Maar toch heb ik ze ook weer gemaakt dit jaar. Minder spelletjes op de Ipad spelen, meer lezen, minder tv kijken (en al die leuke Netflix series dan?!), minder snauwen, minder snel boos worden (lastig, hoort bij de MS), beter voor mezelf zorgen in de zin van opmaken en haren kammen, gewoon omdat het leuk is om er verzorgd uit te zien.
Martijn vroeg vanochtend wanneer 2020 voor mij geslaagd zou zijn. "Als ik het jaar door kom zonder veel achteruitgang" was mijn antwoord. Alleen heb ik daar niet echt veel invloed op.

Maar de allerbelangrijkste is natuurlijk die kilo's kwijt raken. Ik heb uitgerekend dat als ik elke maand rond de 1,5 kilo af val, ik aan het eind van dit jaar zo'n 20 kilo lichter ben. Dat klinkt eigenlijk helemaal niet moeilijk, toch? De kunst is alleen dat als dat de ene week eraf is het er de volgende week niet weer bij moet komen. Hoe ik dit hoop te gaan bereiken? 
Ik denk geen etentjes, lunches, borrels en dergelijke meer te plannen. Maar blijft het leven dan nog wel een beetje leuk? Voor mij niet, dus dat is geen optie. Ik zal beter moeten gaan plannen en niet elk weekend helemaal los moeten gaan met eten, maar goede alternatieven vinden die ook lekker zijn. En ik weet dat ze er zijn en ik weet dat ik het kan. Gaan jullie me steunen dit jaar? Door af en toe te vragen hoe het gaat? Vooral als het van bloggen even niet komt? Dat betekend namelijk vaak dat het niet lekker loopt hier qua eten. Maar eigenlijk zou ik dat ook gewoon moeten vertellen in plaats van niets meer laten horen.

En wanneer ga ik starten met al deze mooie plannen? Niet vandaag, ook niet morgen maar vrijdag, de weegdag. Heb ik gelijk weer een goed startpunt. Morgen de koelkast schoonmaken en opruimen en verse gezonde dingen erin stoppen zodat ik vrijdag fris van start kan gaan!


3 opmerkingen:

  1. voor je gewicht ... geen koek, snoep en chips, suiker. Af en toe zondigen zeker doen. Veel groenten eten, weinig koolhydraten. En vooral ... veel water drinken en zo min mogelijk (fris)drank. Ik ben in een jaar tijd 13 kilo kwijt geraakt. Het kan echt.

    BeantwoordenVerwijderen