vrijdag 3 januari 2020

Dat begint al goed!

Vanochtend was ik er helemaal klaar voor. Ik stond op, ging plassen en hup op de weegschaal. Pijnlijk? Nah, eigenlijk wel wat ik verwacht had. Werk aan de winkel!
Terwijl ik onder de douche stond/zat, dacht ik aan een gezond BMI. Om aan de bovenkant te zitten moet ik 18 kilo afvallen. Nu heb ik obesitas. Toch wel gek, zo kijk ik niet naar mezelf. Ik zou meer zeggen overgewicht. Om in het midden te zitten moet ik 26 kilo afvallen. Dan weeg ik net zoveel als ik woog voor ik zwanger werd van Aileen, toen was ik 23 ;-)
Niet realistisch en haalbaar en niet nodig. Tot zover de overpeinzingen in de douche.
Mijn vaste hulp is met vakantie en het was niet helemaal duidelijk of er vanochtend iemand zou komen. Natuurlijk kwam er niemand. Gelukkig is ze dinsdag weer terug. Ik zat dus keurig aangekleed te wachten op niks. 

Tijd voor ontbijt dan maar. Yoghurt, granola en een banaan en ook nog een sinaasappel erbij. Daar red ik het wel even op. Daarna ben ik de koelkast schoon gaan maken en dingen weggegooid. Niet alles wat slecht is, die sausjes van de gourmet bijvoorbeeld. Kennen jullie dat? Dat je gaat gourmetten, 1 keer per jaar en je koopt sausjes voor erbij. Vervolgens blijf je met een berg aangebroken flesjes zitten. Weggooien is zonde, maar opeten is slecht!
Nadat ik klaar was en uit zat te puffen op de bank bestelde ik een pakket bij Too good to go. Het brood was op, dus tijd voor een pakket van de bakker om de brood voorraad aan te vullen. 

De lunch was een salade met sla, komkommer, paprika, feta light en 3 zongedroogde tomaten in olie. Een erg lekkere salade.

Toen was het tijd om het pakket op te halen. Martijn appte al dat er niet veel brood in zat....
Balen, normaal zitten er wel 3 of 4 broden in. Nu hopelijk wel 2 of zo.




Goed, het was dus een half brood, 4 gebakjes, een halve broodtaart, een kerststol, een tulbandje met chocolade en een paar puntjes. Shit, dit was niet de bedoeling! 
Bij de thee dan maar een gebakje, die met marsepein. 20 punten schreef ik daar voor, een wilde gok. Het was wel erg lekker!

Ik heb een tijdje geleden de Eetkalender van Francesca Kookt gekocht. (https://www.francescakookt.nl/) Hier staan heel veel recepten in en geven je een idee wat je zoal kunt eten elke dag. Het is niet ww proof, dus moet ik er wel wat aanpassingen aan doen. Maar ik ben inmiddels zo ervaren met ww dat dat geen probleem is.
Vanavond stond er cajun kip op het menu. Eigenlijk met een hele kip, maar dat is veel te veel punten. Dus maakte ik er een variant op met kipfilet. Daarbij aten we gekruide krieltjes uit de oven, sperziebonen en zelfgemaakte cranberry compote. Die had ik 's middags al gemaakt. Ik heb het geprobeerd met zoetstof, maar het bleef echt heel zuur, dus uiteindelijk toch wat suiker erdoor gedaan. Jammer, want anders was het 0 punten geweest.




Het was een lekker gerecht in ieder geval en wellicht voor herhaling vatbaar . Ik heb nog wat van de cranberry compote over en ga even bedenken wat ik daar mee ga doen. Misschien door de yoghurt of zoiets.

Net bij de thee nog een gebakje en een stukje van de broodtaart. De weekpunten zijn dus in 1 keer op, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om alles weg te gooien. Het was dus eigenlijk een valse start vandaag. Morgen weer met goede moed er tegenaan en dan maar niets lekkers nemen van de wat er nog over is. Gelukkig zijn de kinderen allebei thuis dit weekend en kunnen ze meehelpen met opmaken.
Ik heb nu alleen dus weinig brood. Maar ik twijfel of ik het er morgen op ga gokken en weer een pakket bestel. Straks zit het weer vol met gebak!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten