vrijdag 10 januari 2020

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel te vertellen. 
Gisteren was een prima dag, 2 punten over zelfs. Ik ontbeet met yoghurt, granola en banaan, keek een beetje tv en heb wat gehaakt. 
Ik lunchte met een salade en daarna ben ik boodschappen gaan doen. Alweer, nu de verse dingen gehaald voor de komende dagen. Ik merk wel weer dat gezond eten een stuk duurder is als ongezond eten.......
Als avondeten aten we een stoofpotje met chorizo, erg lekker! 
Ik had best wat punten over, dus at ik wat extra kletskoppen, altijd lekker.

Vanochtend op de weegschaal, het moment van de waarheid. Deze week goed opletten heeft, ondanks het gebak aan het begin van de week, zijn vruchten afgeworpen: - 1,8 kilo eraf. Dat gebeurt altijd als je net begint met lijnen. Het zou mooi zijn als het elke week zo was ;-)

Ik ontbeet laat, niet zo handig achteraf. Ik maakte een bananenpannekoek met havermout en dat vulde er goed. Ik had om 1 uur vergadering van de wijkkrant en ik had daarvoor echt geen trek in lunch. Na de vergadering nog even naar de stad en om half 4 was ik thuis. Toen had ik onderhand wel trek. Ik at een sinaasappel, een zakje chips en ik dronk een opkikker. Toen kon ik er wel weer even tegenaan.
Als avondeten aten we enchilada's met pompoen en paneer. 


Nee, geen paneermeel, maar een soort kaas. Niet te krijgen hier, maar gelukkig kon Martijn het meenemen vanuit de AH bij hem in de buurt. Het was een smakelijk gerecht, al zal ik het niet snel meer maken omdat ik het hier niet kan krijgen. Daarbij was het ook flink aan de punten en at ik 1,5 portie.
Gelukkig heb ik weer nieuwe weekpunten dus kan het. Ik zit nu wel zo vol dat ik geen koekje bij de thee neem. Uiteindelijk ben ik 3 punten over mijn dagpunten heen gegaan, maar dat is niet erg.

Morgen trouwens weer een too good to go pakket (2) bij de bakker halen. Hopelijk met brood :-)

1 opmerking: