woensdag 8 januari 2020

Loubia

Ik kan eigenlijk wel zeggen dat het best goed is gegaan de afgelopen dagen. 
Maandagochtend begon het normale leven weer en was ik bij de fysio. We doen tegenwoordig oefeningen om mijn beenspieren te versterken om mijn knie te ontlasten. Ik heb al langere tijd een pijnlijke knie, wat komt en gaat. De afgelopen tijd werd het echter zo pijnlijk dat ik maar naar de dokter ben gegaan om te vragen of er foto's gemaakt konden worden. En hoera, er is hele lichte slijtage te zien. Wellicht door de overbelasting (het is mijn goede been) omdat hij veel op moet vangen van links. De afgelopen dagen lijkt het iets minder te worden, maar ik juich niet te vroeg.

Na de fysio door naar de Jumbo en een gedeelte van de boodschappen gedaan. 
Thuis gekomen een lekkere salade gemaakt met zongedroogde tomaten en feta en 's middags niet veel bijzonders gedaan.
Als avondeten at ik de hutspot van zondag (even opgebakken) en daarna naar de laatste trainingsavond voor netwerkcoach (voor meer info: https://www.movisie.nl/interventie/natuurlijk-netwerkcoach)
Ik had de tulband met chocola uit het too good to go pakket meegenomen zodat de andere dames die op konden eten. Daar kwam ik dus mooi vanaf zonder er zelf van te eten. 
Uiteraard had ik wel trek toen ik thuis kwam om half 10 en at ik de laatste lange vingers op. Dat kon nog precies.

Dinsdagochtend kwam eindelijk mijn vertrouwde hulp weer en werd het huis lekker schoongemaakt. Tussen de middag at ik cracottes met gekookte eieren en 2 mandarijnen.
Daarna ging ik op visite bij een kennisje, aan de andere kant van Roosendaal. Jeetje, wat was het koud op de scoot! Maar het was wel gezellig (dit was onze eerste date, we kennen elkaar van Roosendaal voor Elkaar) en we gaan dit vaker doen. Ik had van tevoren al gezegd dat ze geen koekjes oid aan mocht bieden dus ik hoefde geen verleidingen te weerstaan!
Toen ik thuis kwam had ik wel trek, dus at ik een zakje chips van Body & Fit. Dat is altijd een mooie portie en stilt net even de trek.
Het avondeten was gnocchi met spitskool en tartaar (en nog veel meer) en dat valt altijd goed in de smaak. We eten sinds ik weer begonnen ben met ww standaard aan tafel. Nadeel hiervan is dat de pan op tafel staat en als hij niet leeg is je er nog wat hapjes uitneemt...... 
's Avonds bij de thee 2 kletskoppen en later nog een mandarijn.
Declan was naar de sportschool geweest en kwam thuis met een zak friet. Gelukkig ben ik daar niet echt dol op dus kon ik de verleiding weerstaan om er ook een paar te nemen. Wel prikkelt de geur dan je zintuigen en wil je iets eten. Dat werd dus een mandarijn. Waar Declan er trouwens ook nog 4 of 5 van at. Die jongen is echt een hol vat zoveel als hij eet.

Vanochtend was het vies weer, dus in de miezer naar de fysio. Daarna snel naar huis want ik had 's middags een afspraak. Uiteraard kom ik een buurvrouw tegen op weg naar de lift en zo was er weer 10 minuten van de tijd voorbij.
Snel 2 eieren gebakken met baconreepjes, yogonaise op 2 boterhammen en het gebakken ei er bovenop. Even een opkikkertje erbij en toen moest ik er weer vandoor.
Ik ben vanmiddag naar een haakclubje geweest, bij iemand thuis. Altijd even spannend, mensen die je niet kent, maar het was gezellig. Helaas geen dames van mijn eigen leeftijd, maar dat is gewoon niet anders. Dit clubje komt elke 2 weken bij elkaar op woensdagmiddag. Je mag trouwens ook aansluiten als je liever breit of haakt ;-)
Thuisgekomen een zakje chips en even relaxen. Ik hoefde pas laat aan het eten te beginnen, aangezien Aileen laat thuis zou zijn uit school.
Wel vroeg het eten wat voorbereiding. We aten Loubia, witte bonensoep in een tomatensaus. De bonen moesten weken en voorgekookt worden. Uiteindelijk was het niet echt een soep en overheerste de chili peper net teveel. De volgende keer doe ik er geen chili peper meer in en wat meer water zodat het echt meer een soep is. Fijne van deze soep is wel dat het 0 punten is! (Ik reken de olie niet mee) De foto is een beetje wazig maar dat komt door de damp die van het eten af komt.


Dus ik had veel punten over! Daarom at ik bij de thee wat extra kletskoppen ;-)

Morgen geen afspraken of andere dingen dus dan komt het vast ook helemaal goed.
Ik heb nu al zin in de weegschaal ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten