vrijdag 17 januari 2020

Goede voornemens?

Hoe gaat het met alle goede voornemens vragen jullie je vast af.
Nou, het enige wat ik echt goed volhoudt is oorbellen en mascara, de rest behoeft nog wat verbetering ;-)

Het lijnen ging redelijk de afgelopen week, al aten we zaterdag Grieks, het was Declan zijn laatste dag daar, dus reden om eten te bestellen ;-p 
Zondag ging het ook niet al te best maar maandag ging ik weer met goede moed verder. Ik at yoghurt als ontbijt, een salade voor lunch en 's avonds mac en cheese soep met broccoli. Best lekker, maar ik zou het niet snel nog een keer maken. Een hoop punten (doordat ik geen 2% cheddar kan vinden) en niet heel vullend. 


's Avonds eindelijk weer naar koor en bij thuiskomst een zakje chips gegeten.
Dinsdagochtend maakte ik een ontbijt met griesmeelpudding en warme kersen. Erg lekker, maar na een half uur wilde ik gaan ontbijten. O nee, ik had al ontbeten.... Met andere woorden, het vulde niet. 
Als lunch weer een salade en verder heel de middag zitten netflixen en haken. Ik at vandaag alleen, want Declan kon niet fietsen. Die was maandag aangereden door een stadsbus, die hem niet zag op de rotonde. Gelukkig zag Declan het op tijd en kon hij nog een beetje uitwijken en werd het een zacht tikje door de bus. Gevolg: jas kapot, broek kapot, schoen kapot, fiets kapot en knie/enkel kapot. 



Declan zelf was er redelijk koel onder, mijn hart sloeg 6 keer over toen hij het vertelde. Als hij niet opgelet had had hij er onder gelegen......
Maar goed, hij is gisteren weer naar school gegaan, dus het komt allemaal weer goed.
Ik at dus alleen, de rest van de mac en cheese soep. Ik at nu de dubbele portie. Niet slim qua punten, maar ik zat wel goed vol.
De rest van de avond weer haken en netflixen. Ik kijk Outlander op Netflix, erg leuk vind ik.
Woensdag weer het griesmeelontbijtje (ik had een dubbele portie gemaakt) en daarna naar de fysio en de tandarts. Volgende maand terug komen: 1 gaatje en 1 vulling vervangen. Jippie......
ik lunchte met een salade en verder heb ik weer heel de middag en avond gehaakt en genetflixt :-) Heerlijk hoor, even rust in huis, geen mensen om rekening mee te houden en geen afspraken buiten de deur.
Als avondeten at ik pomme du chesse, biefstuk en spruitjes. Ik had 2 biefstukjes, aangezien ik die uit de vriezer had gehaald voor gisteren toen Declan onverwacht niet kwam. De spruitjes kwamen uit een too good to go pakket en lagen in de vriezer. 
Donderdag had ik een drukke dag. Eerst naar mijn maatje en daarna naar huis, snel even eten en toen naar Social Klus. Daar valt Roosendaal voor Elkaar nu onder en we gingen een training volgen bij het hoofdkantoor (NL voor Elkaar) in Breda om te kijken wat we er nog meer uit kunnen halen. Ik moet zeggen dat er best wat leuke ideeën voorbij kwamen.
Het was ook leuk dat ik mee gevraagd werd ondanks dat ik een vrijwilliger ben!
Bij thuiskomst lag er een leuke verrassing in de bus: Verdwenen van Tina Frennstedt. Begin december had ik meegedaan aan een weggeefactie van Libelle leest en ik heb dus 1 van de 90 boeken gewonnen :-)
Ik had ook erg trekt toen ik thuis kwam, maar ik had sinds de lunch ook niets meer gegeten. Ik heb de roze koeken kunnen weerstaan die tijdens de training op tafel naar mij stonden te lachen. Gelukkig aten we makkelijk. Stoofpotje met chorizo (kwam uit de vriezer) en een stuk Turks brood.  Ik zat wel iets over de punten heen en dat zag ik vanochtend wel terug op de weegschaal. Er was maar 200 gram af.
Gelijk maak ik dan weer plannen om het goed vol te houden en niet te gek te doen in het weekend en een paar uur later zat ik met Aileen te lunchen bij Milano in de Passage.
Het gaat niet helemaal lekker met haar, dus even een verzetje was wel leuk.
Als avondeten aten we gewokte groenten met teriyaki saus en biefstuk blokjes. Lekker en snel klaar.
Vandaag maakte ik ook mijn haakwerk af. Een colsjaal is het. Geen idee wat ik er mee ga doen, maar het was leuk om te maken.


Ik heb nog 2 projecten om af te maken en alweer een paar nieuwe patronen voor nieuwe dingen. Maar ik moet nu eerst nog 1 ding afmaken van mezelf voor ik aan iets nieuws begin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten