maandag 26 augustus 2019

Weekend

Het weekend zit er weer op en de maandag is ook alweer bijna voorbij.
Vrijdagochtend stond ik op de weegschaal en het viel me alles mee. Ik had het hoger verwacht, maar het is nog steeds veel te veel! Ik heb nu wel weer een beginpunt om vanuit te gaan.
Ik ontbeet vrijdagochtend met yoghurt, granola en banaan. 
Om half 1 had ik vergadering van de wijkkrant en dat was best een onhandige tijd, want eigenlijk ga ik dan zo ongeveer lunchen. Gelukkig waren we snel klaar met de vergadering en kon ik voor 2 uur lunchen. Ik at 4 cracottes met de laatste eiersalade. Ik merkte al snel dat dat toch niet echt vulde en dan weet ik echt niet altijd wat ik moet nemen. Ik had nog gedroogd en gesuikerd fruit van de Markthal en daar heb ik toen wat van gegeten......
's Avonds aten we wraps met kipgyros, zoete aardappel en pickled rode kool en tzatziki. Het is energieslurpend om te maken, maar ik vind het zo ontzettend lekker. Ik at alleen 1 wrap teveel. Bij de thee 's avonds kletskoppen. Ze smaakten al wat minder vers, dus heb ik alles maar opgegeten...... Ik had me nog zo voorgenomen om de vrijdag alles goed te doen, maar helaas :-(

Zaterdag heb ik gebruncht. En wel met een 0 punten gerecht! Ik had wat restjes uit de koelkast genomen en dat werd een bordje met asperges, lenteui, kidneybonen, tomatenblokjes. ei en wat kruiden. Dat vulde prima. 
's Middags gingen we midgetgolfen met een groepje en daar aten we frietjes met een snackje en voor het naar huis gaan nog een ijsje. Ik koos een waterijsje, weinig in punten.
Het avondeten was kipspiesjes, procureurspiesjes (allebei uit een too good to go tas) met frietjes en sla. Ik merk dat ik frietjes uit de airfryer toch lekkerder vind dan uit het vet. 's Middags aten we verse frietjes, echt net geschilde aardappels, maar ik vond zo'n puntzakje echt genoeg omdat ik veel vet proef. Dat kun je dus wel ontwennen. Jammer dat dat met suiker maar niet lukt.
We hadden laat gegeten dus 's avonds had ik nergens meer behoefte aan. We hebben lekker lang op het balkon gezeten, dat is dan weer het fijne van deze temperaturen.

Zondagochtend ontbeten met mijn standaard ontbijt en daarna naar Den Haag, mijn vader vierde zijn verjaardag. Nou ja vierde, alleen de kinderen en kleinkinderen waren er.
Uiteraard was er wel gebak en heb ik een heerlijk stuk chipolatataart gegeten.
In de middag nog een paar glaasjes wijn gedronken en wat geknabbeld. Uiteraard waren de punten al op na vrijdag en zaterdag maar ja, het was feest!
Ik had niet zo'n zin om te koken en het was ook echt warm, dus de airfryer ging aan en we aten snacks en (alweer) friet. En als toetje een perenijsje.

Vanochtend de daar weer opgepakt en gewoon normaal ontbeten. Het was te warm om naar de fysio te gaan, dus ik had een vrije ochtend. Kon ik mooi de was opruimen......
Voor de lunch had ik 2 boterhammen met zuivelspread met bieslook, kipfilet, komkommer en aromat. Daarbij nog een gekookt eitje en 2 pruimen.
En toch krijg ik rond een uur of 4, half 5 wat trek. Maar ik heb niets genomen. 
We aten vanavond rijst met kipkerrie. Een recept wat ik gevonden had op Instagram bij Fatima's keuken. Daar komen zoveel lekkere recepten voorbij, maar meestal te puntrijk. Dit was een gerecht wat prima kon, met wat aanpassingen en het was erg lekker en komt zeker nog een keer op tafel. https://uitdekeukenvanfatima.nl/romige-kipkerrie-met-rijst/
Ik had nog 3 punten over en dus at ik een perenijsje. De kletskoppen zijn tenslotte op ;-)

Morgenochtend proberen op tijd op te staan en boodschappen doen voor de hulp er is. Dan is het tenminste nog lekker koel. Gelukkig heeft Martijn al een gedeelte gedaan vandaag.
Nog 3 dagen om me goed aan de punten te houden voor er weer een weekend voor de deur staat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten