vrijdag 2 augustus 2019

Start

De afgelopen dagen is het allemaal prima verlopen. Door de week gaat het eigenlijk altijd wel goed. Het is het weekend wat moeilijk is als we met z'n 2en zijn. 

Woensdag begon ik de dag met yoghurt, appel, kaneel en een beetje honing. De bananen waren namelijk op. Daarna naar de fysio. Het was weer testtijd. Het lopen ging niet al te best. In 6 minuten liep ik 154 meter. 3 maanden geleden was dat 162 meter. Het zal wel door het warme weer komen. Hopelijk is het over 3 maanden weer wat beter.
Als lunch maakte ik een lekkere salade van paprika, appel, bleekselderij, gerookte kipfilet en ananas en een dressing van Griekse yoghurt, sojasaus en honing. Dat was echt heel lekker en zeker voor herhaling vatbaar.


Mijn vaste huishoudelijke hulp is met vakantie en daarom kreeg ik vanmiddag vervanging en ik wilde alleen Bea, mijn oude hulp als vervanging. En dat is gelukt. Ik vind het niet prettig om steeds vreemden in huis te hebben die je dan alles weer uit moet leggen. We hadden een gezellige middag :-)
Ik at vanavond alleen, dus haalde ik maar een kant en klare zak uit de diepvries die er nog lag van de hittegolf. Het was South Indian Curry met groenten en kipfilet. Zo kant en klaar is het 20 punten. Als ik het zelf had gemaakt was het een punt of 12 geweest gok ik. Dat komt omdat je groenten en kipfilet niet hoeft te tellen, maar als je een streepjescode scant telt hij gewoon alles. Ik rekende dus wel 20 punten, maar het zal iets minder geweest zijn. Echt heel vullend was het trouwens niet.
's Avonds op visite bij Nathalie en Sjoerd en hun schattige kittens. Wat waren ze schattig! Als ik er al niet 3 had.......
Toen ik thuis kwam at ik nog 2 kletskoppen en dronk nog wat. Officieel heb ik 25 punten gebruikt, maar ik denk dat het er wat minder waren. Nou ja, die 2 punten zal het verschil niet zijn op de weegschaal.

Donderdag ontbeet ik met yoghurt en banaan. Daarna naar mijn maatje. Ze zit tijdelijk in een revalidatiecentrum omdat ze last heeft van haar knie. 
Na de visite naar de bibliotheek, boeken inleveren en daarna naar de Jumbo. Ik had tartaar nodig. Niet van die rondjes, maar gewoon geruld. Dit is de enige jumbo die dat heeft, maar helaas is het ook regelmatig op. Nu ook weer :-( Dan maar 2 ronde tartaartjes. 
Als lunch at ik vandaag 2 boterhammen met kroketvulling en mosterd en ik had groentebouillon gemaakt. 
Ik was vanmiddag vrij, het spreekuur is 3 weken gesloten. Best wel lekker ;-)
Ik heb een beetje zitten netflixen en haken. 
Als tussendoortje at ik de ananas die over was van gisteren op.
Het avondeten was gnocchi in cheeseburgerstijl. Dat blijft toch erg lekker. 
Bij de thee 2 kletskoppen en ik had 4 punten over!

Vanochtend op de weegschaal om mijn startgewicht te bepalen. Vanaf nu vul ik het ook weer in op de app. Ten opzichte van maandag ben ik 2,8 kilo kwijt. Maar dat is natuurlijk een vertekend beeld. We gaan gewoon rustig verder en ik hoop op 500 gram per week.
Ik had geen zin in yoghurt vanochtend dus kookte ik 2 eitjes en at die met 4 cracottes en een beetje yofresh.
Daarna aan de slag in de keuken. Morgen hebben we een BBQ en ik neem (oa) pastasalade mee. Die heb ik vandaag alvast gemaakt, zodat de smaken lekker in kunnen trekken. 
Tussen de middag at ik dezelfde lunch al gisteren en tussendoor een banaan.
Het avondeten wat een spinazieprutje: Ui, kipfilet, spinazie, gezeefde tomaat en rijst. Met wat kruiden erbij is dit een prima maaltijd. 
Als toetje at ik een ijsje, hurricane, van de Lidl. Tot mijn verrassing was die maar 4 punten.
Ik heb nu precies 23 punten gebruikt. Maar gelukkig heb ik vandaag nieuwe weekpunten gekregen en gun ik mezelf ook 2 kletskoppen bij de thee.

Al met al is deze 1e week weer goed verlopen vind ik! Morgen een BBQ, maar daar kan ik de weekpunten voor in zetten. Zondag de draad gewoon weer oppakken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten