maandag 5 augustus 2019

Weekend

Helaas, het weekend is weer voorbij. Alhoewel dat niet helaas is voor de punten. 
Zaterdag ontbeet ik met 2 eieren nadat ik saté en komkommersalade had gemaakt voor de bbq 's avonds.



Als lunch aten we kaiserbroodjes met luxe vleeswaren. Eigenlijk wilde ik een salade eten zodat ik heel veel punten zou hebben voor de bbq. Maar nadat ik al de halve ochtend in de keuken had gestaan had ik geen zin meer om dat te maken. En gelukkig is Martijn ook altijd wel te porren voor iets lekkers ;-)
De postbode kwam ook nog met een heel fijn pakketje voor mij:


Een doos met allemaal bolletjes katoen. Ik ben begonnen aan een nieuw project https://www.haakdingen.nl/c-2781022/sophies-garden/ en omdat ik niet kon kiezen welke kleuren ik wil gebruiken heb ik er gewoon een heleboel uitgekozen :-)
Ik denk dat ik wel een hele poos bezig met dit ding, zeker omdat ik ook altijd wel fouten maak en dan weer een stuk uit moet halen. Nou ja, het houd me van de straat!
's Avonds hadden we een gezellige en lekker bbq bij Conny en Peter met een aantal mensen van de groep. Uiteraard tel ik dan geen punten en eet en drink ik waar ik zin in heb. De bedoeling is dat ik het de volgende dag weer oppak tenslotte.

Maar ja, er waren vleeswaren over van gisteren dus haalde Martijn 's ochtends verse broodjes bij de Lidl en daar gingen de punten.
Het was lekker weer, dus besloten we om wat buiten de deur te doen. Naar Zeeland is dan wel een goeie optie en we gingen naar Zoutelande. Daar waren we allebei nog nooit geweest, dus wel leuk om eens te bekijken. En het was een erg leuk plaatjes aan de kust. We hebben gewandeld door het winkelstraatje en daarna heerlijk langs het strand. Er ligt een flinke duin tussen dorp en strand, maar gelukkig was er een mooi rolstoelpad waar ik met mijn scoot zo omhoog kon en daardoor bij het strand kon komen.
Terwijl we daar zo aan het wandelen waren, waren we aan het mijmeren over de vakantie volgend jaar. Waarom gaan we dan niet een keer naar Zeeland? Tja, het weer blijft natuurlijk altijd een dingetje hier. Wat doe je als je de hele week regen hebt. Ehm, terug naar huis en wachten tot het weer droog is was wel een optie ;-)

Eerst deze vakantie nog maar even afmaken. Ik ben deze 2 weken "vrij" van fysio en vrijwilligerswerk en vanaf woensdag is Declan er ook 1,5 week. Dus gaan we nog wat leuke dingen doen de komende tijd. De punten gaan dan ook weer even in de kast, want ik ga echt geen sla meenemen oid als we een dagje weg gaan.

Daar in Zoutelande hebben we op een terras nog wat gedronken en daarna richting huis. Onderweg kwamen we een verwijzing naar een foodtruckfestival tegen dus daar gingen we even kijken. Helaas viel het een beetje tegen. Het was voor mij goed toegankelijk en dat maakt het gelijk al minder leuk. We hebben samen een bakje nacho's gegeten met gesmolten cheddar, salsasaus en zure room. Daarna zijn we richting huis gegaan.
Thuis gekomen, jullie raden het al, had ik geen puf/zin meer om te koken dus dat werd bestellen: kapsalon voor Martijn en voor mij een durum döner. En een ijsje als toetje.

Vanochtend weer de draad opgepakt en ontbeten met yoghurt en banaan, geluncht met een salade en maiskolf uit de airfryer. Omdat het allemaal puntloos is, kon ik er lekker een beetje roomboter bij doen. 
Vanavond eten we courgette spaghetti. Daar hoef ik alleen maar de tartaar en geraspte kaas van te tellen. 's Avonds nog 2 kletskoppen en ik heb nog 3 punten over. Dat compenseert weer een heel klein beetje het weekend ;-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten