dinsdag 20 augustus 2019

Pauze

Zoals jullie gemerkt hebben had ik even pauze. We hadden nog een weekje vakantie en daar hoort WW niet bij. Maar gisteren ben ik weer met goede moed begonnen. Nu zijn er geen vakanties meer en na eind augustus ook geen uitjes of verjaardagen voorlopig. Buiten dat het niet goed voor de lijn is, is het ook niet zo best voor de portemonnee. De reserves zijn op en ik mag ook nog even fijn bijna 400 euro terugbetalen aan de belastingdienst. Dus even pas op de plaats. Qua uitje dan, niet qua boodschappen. Ik heb wel gemerkt dat in zo'n makkelijke week ik makkelijk kook en dat ik dan goedkoper uit ben dan wanneer ik veel groente en fruit in huis haal. Maar daar gaan we dus zeker niet op bezuinigen.
Iets wat wel voor minder boodschappen gaat zorgen is dat Aileen op kamers gaat. Vanaf september heeft ze een kamer in Rotterdam. Uiteraard wordt er in het weekend wel nog meegegeten (er moet dan was gedaan worden ;-) ) maar ik denk dat ik het toch wel zal gaan merken. Qua stilte in huis zal het allemaal wel meevallen, aangezien ze toch al weinig thuis is of op haar kamer zit. Ik ben wel benieuwd hoe gezond zij straks zal gaan leven ;-)

Maar goed, terug naar de orde van de dag. Gisterochtend werd ik wakker met een pijnlijke rug. Dat werd dus een belletje naar de fysio dat het vandaag niks zou worden. Gelukkig trok de pijn in de loop van de dag wel weg.
Ik ontbeet vandaag met yoghurt, aardbeien en granola. Vorige week zijn we naar de Markthal in Rotterdam geweest en daar heb ik een zakje granola gekocht, zelfgemaakte. Nadeel is dat ik hier geen punten van kan bereken omdat ik niet precies weet wat er in zit en hoeveel van alles. Dus heb ik een beetje in de app zitten kijken en ben ik uitgekomen op 4 punten voor 30 gram. Het geeft weer een beetje een bite aan de yoghurt met fruit.
Tussen de middag at ik 2 boterhammen met zuivelspread met bieslook, kipfilet, komkommertjes en aromat. Ik had er ook nog een groentesoepje bijgemaakt.
Ik heb niet zo heel veel gedaan vandaag. Ik heb even zitten kleuren, haken, tv kijken, een gewone maandag eigenlijk. 's Middags kreeg ik (uiteraard) trek en heb ik een schaaltje aardbeien gegeten. 
Het avondeten was niet lekker. Ik ging Arabische linzensoep maken, een recept uit de ww app. Op zich klonk het recept prima, maar er zat echt totaal geen smaak aan. Ik had al extra peper, zout en komijn erin gedaan, maar het bleef heel flauw. Met lange tanden heb ik het opgegeten. Wel had ik er een lekker Turks broodje uit de oven bij besmeerd met boter. Echt jammer dat de soep niet lekker was, hij was namelijk 0 punten.
's Avonds naar het wijkhuis, de vakantie is voorbij dus was het weer tijd voor de spelletjesavond. Ik was best moe, dus ben niet zo lang gebleven. Ik at 's avonds nog 2 kletskoppen en had 1 punt over.

Vanochtend kwam eindelijk mijn hulp weer. Gelukkig was Bea ook 2 keer geweest, maar vorige week is er niemand geweest. En dat merk je dan toch echt wel, ook al gaat de robotstofzuiger regelmatig door het huis en haal ik zelf een doekje en een borstel door de wc. Terwijl zij de badkamer poetste, at ik mijn ontbijt van yoghurt, granola en banaan.
Vandaag was een haak en tv inhaaldag. Het schiet ook best al op met Sophie's garden.


Tussen de middag at ik hetzelfde als gisteren en toen ik 's middags trek kreeg at ik een pink lady, dat zijn toch wel de lekkerste appels.
Declan was er vandaag en hij had het avondeten uitgekozen (uit de app) en het werd pittige bimi met varkenshaas en rijst. Ik moet zeggen dat het prima smaakte. Voordeel van de ww recepten is dat je nooit veel vlees gebruikt waardoor het allemaal betaalbaar blijft, zeker als je met z'n 2en eet.


En het vulde prima. Alleen het sausje van de bimi was wat aan de zure kant. Dat vermoedde ik al omdat er 2 eetlepels limoensap bij gingen. Volgende keer dus iets minder limoensap.
Nu is het tijd voor thee en kletskoppen en ik neem 2 punten mee naar morgen.

Ik heb voor mezelf wel doelen gesteld, maar niet te grote. Eind september hoop ik dat er ongeveer 4 kilo vanaf is. Het moet me toch echt gewoon weer gaan lukken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten