donderdag 22 augustus 2019

3 punten

De afgelopen 2 dagen ging het allemaal heel voorspoedig. Ik heb eigenlijk ook geen moeilijke momenten gehad en dat is wel erg prettig.
Gisteren ontbeten met yoghurt, granola en banaan en daarna naar de fysio. Daar vooral even bijgekletst en nog wat laatste testjes gedaan en wat dingen besproken. "Wat is je doel voor over 3 maanden?" "Ehm, dat ik de halve marathon kan lopen". "Dan doe ik met je mee" zei. "Wel met rollator" was mijn antwoord. Ja, zo gaat het er aan toe daar ;-)
Na de fysio nog even wat boodschappen gedaan bij de Albert Heijn en toen naar huis. 
Voor de lunch maakte ik eiersalade, die at ik met 2 boterhammen en een stuk komkommer.
's Middags niet zoveel bijzonders gedaan (goh, wanneer eigenlijk wel?), haken, tv kijken, kattenkots opruimen en als tussendoortje een banaan gegeten.
We aten pas laat gisteravond want Aileen was pas om half 8 thuis. Maar eigenlijk trok ik dat prima. We aten een pittig bulgurpannetje, een vegetarisch gerecht. Erg lekker en voor herhaling vatbaar. 's Avonds zouden we eigenlijk naar de bioscoop gaan, maar er kwam van alles tussen dus schuiven we dat maar door naar een andere keer, als de film dan tenminste nog draait. Ik had eigenlijk punten bewaard voor popcorn, maar dat was nu niet nodig dus at ik 4 kletskoppen :-) Ik hield uiteindelijk 1 punt over.

Vanochtend werd ik wakker, met een pijnlijke rug. Maar gelukkig trok dat snel weer weg. Ik word eigenlijk altijd wel wakker met pijn. Gewoon stijfheid denk ik. Meestal trekt het weer weg gelukkig. Daarbij ben ik ook verkouden, dus zit mijn neus dicht. Jaja, wat een feest.
Donderdag, dus naar mijn maatje. Na het ontbijt snel op weg. Ze woont tijdelijk in een revalidatie gebeuren omdat ze een nieuwe knie krijgt. En dat is wat verder rijden dan normaal. Ik moet dus eigenlijk wat eerder weg om daar op tijd te komen dus dat ga ik vanaf volgende week ook maar echt doen. Voordeel van dit gebeuren is dat er geen koekjes en chocolaatjes aan te pas komen dus ik hoef geen punten te rekenen.
Nadeel is dat ik later thuis was dus maar kort de tijd had voor lunch voor ik weer naar Roosendaal voor Elkaar ging. 2 boterhammen met eiersalade en een kop thee.
Eenmaal op het werk aangekomen was mijn scootmobiel bijna leeg. Shit, hoe kom ik straks thuis?! Maar eerst bijkletsen na 4 weken en alle veranderingen aanhoren die er aan zitten te komen. Het was een gezellig middagje en ik had eindelijk het idee dat ik weer een beetje iets nuttigs had gedaan.
Maar ik moest nog steeds naar huis komen. Gelukkig was Martijn er op tijd en is hij me tegemoet komen lopen. Mocht de accu echt leeg zijn, kon hij altijd het laatste stukje duwen. Maar gelukkig was dat niet nodig en kwamen we gewoon thuis.
Ik heb op donderdagmiddag altijd erg veel trek als ik thuis kom. Ik ga om 5 uur ook nog niet koken, dus maakte ik een bordje met wat tomaatjes en augurken in kipfilet. Gewoon een paar tegen de ergste trek. En we hebben lekker op het balkon gezeten. Ik hou van de nazomer, als het niet meer zo heet is en de zon minder hoog staat. Dan is het goed uit te houden op het balkon.
Het avondeten was vanavond maar 3 punten! Een bonensalade met biefstuk. Het was erg lekker! De biefstuk kwam bij de Marokkaanse slager vandaan, daar is het namelijk goedkoper als bij de AH of Jumbo. Hetzelfde geld voor kipfilet trouwens.


We hebben lekker op het balkon gegeten en daarna een spelletje gespeeld. Ik dronk thee en at 3 kletskoppen en ik typte dit blogje. Ik heb nog 8 punten over dus ik ga zo meteen een perenijsje eten terwijl ik The Great British bake off ga kijken!

Morgen wegen, ben heel benieuwd of het een beetje meevalt na deze paar goede dagen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten