zondag 17 februari 2019

Weekend

Vrijdagochtend op de weegschaal was er gelukkig weer een kilo af. Die kilo die er de week ervoor aan zat. Da's mooi! Om half 12 moest ik me melden in het ziekenhuis. Controles, bloedprikken, infuus prikken (op de OK, want ik ben moeilijk te prikken). Daarna wachten tot ik gehaald werd. Dat was om 10 over 1 en om half 2 werd ik onder zeil gebracht. Om 5 voor 2 was ik weer wakker en was het gebeurd! Er waren geen stenen meer, alleen gruis. Dat hebben ze met een ballonnetje weggehaald. Ik moest wel een uur op de uitslaapkamer blijven ook al was ik om 10 over 2 al boekjes aan het lezen. Toen ik terug kwam op de kamer was het wachten tot ik zou horen of ik weg mocht. Ik had ondertussen ook wel dorst en honger. Maar meer dan een glaasje water en een bakje vanille vla kon er niet vanaf helaas. Gelukkig haalde Martijn een broodje gezond voor mij in het restaurant. Om 4 uur kwam de verpleegster vertellen dat ik naar huis mocht. Doordat er geen stenen meer zaten hebben ze geen sneetje gemaakt en was er geen kans op bloedingen. Dat was mooi! Kwart over 4 stonden we buiten :-) Ik vind het niks, zo'n ziekenhuiskamer met andere mensen en hun geluiden en kwalen. Privacy is ver te zoeken daar. Ik voelde me verder ook prima en had echt nergens last van. Voor het avondeten hebben we lekker eten besteld bij de Beren. Een hamburger met frietjes en een maiskolf. Als toetje Ben & Jerry's :-)

Zaterdagochtend ontbeten met yoghurt, banaan en speltpops. Na het ontbijt de slowcooker gevuld voor het avondeten, lasagnesoep. Nieuw recept, dus vol verwachting.
Rond de middag zijn we naar Rosada gegaan en hebben we daar geluncht. Geen foto deze keer. Ik mocht van Martijn wat uitzoeken voor mijn verjaardag en ik kan wel zeggen dat ik goed geslaagd ben. Het was extra sale dit weekend en dan kun je leuk slagen. Al vind ik het vaak nog erg duur allemaal. Maar bij Esprit, Cecile en Street One heb ik leuke dingen gevonden.
Daarna nog even naar de Peugeot dealer, nog even een keer kijken en wat vragen stellen.
Toen naar huis waar het al erg lekker rook.
De lasagnesoep was erg lekker, al had ik het wat "soeperiger" verwacht. Het was nu een soort pastasaus. Maar het was wel voor herhaling vatbaar.


's Avonds at ik de rest van de Ben & Jerry's op en een paar borrelnootjes. Ik nam me heilig voor om het vandaag beter te doen.....

Vanochtend ontbeet ik met 3 beschuitjes met ei en wat druiven. Een goede start dus. Een paar wassen gedaan en tot op weg voor wat boodschappen. We besloten eerst nog een stukje te gaan rijden en zo belandde we in BelgiĆ«. Met een lege maag..... We haalden een broodje bij het benzinestation en Belgische wafels.... Dag goede voornemen!
Daarna de boodschappen gedaan en een nieuwe kraan gekocht voor de douche. De kraan die er nu zit dreigt het te begeven. Van de week even uitvogelen hoe je een kraan moet vervangen.... 
Nog wat was opgevouwen, de nieuwe printer uitgeprobeerd en daarna tijd om te "koken". Vanavond stonden er pannenkoeken op het menu. Ik at er 2 met spek, kaas en stroop. 
Bij de thee nog wat snoepjes uit de Haribowinkel die ook op Rosada zit. 
Morgen weer er tegenaan en ik ga me nergens door laten verleiden! Volgend weekend wordt het ook alweer niks ivm mijn verjaardag, dus ik moet het echt van de doordeweekse dagen hebben. En nu de temperatuur lijkt te stijgen, moet ik toch af en toe aan die zomerkleding denken die ik straks weer aan wil kunnen zonder dat mensen denken dat ik zwanger ben.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten