dinsdag 5 maart 2019

Het is alweer even geleden maar hier komt weer een blogje van mij. De laatste was op 17 februari. Daarna ging het allemaal even niet zo lekker met het eten. Tenminste, ik heb wel heel lekker gegeten en ook wel veel, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. En ik ga jullie dan ook niet vermoeien met alle foute dingen die ik gegeten heb. Wel heb ik een leuke verjaardag gehad en lekker een dagje gecarnavald.


Gisteren was het echter weer over met al het gefeest en gevreet. Ik ging op de weegschaal en wist dat het hard nodig was. 1,5 kilo erbij in die 2 weken......
Ik starte met yoghurt met sinaasappel. Waarom eet ik toch niet vaker een sinaasappel, het is zo lekker. Vooral omdat het schoonmaken zo'n gedoe is.
Ik ontbeet aan de late kant, want we bleven allemaal lekker lang in bed liggen. Dat is niet zo erg, want met om 1 uur fysio is het altijd een gedoe om op een normale tijd te lunchen. En als ik dan 's ochtends al wat later ontbijt kan ik het mooi rekken tot na de fysio.
Maar gisteren geen fysio... Ik had nog even een wasje opgehangen en wilde nog even gaan zitten voor het tijd was om te gaan. Maar toen ik draaide om naar de bank te gaan ging mijn linkervoet niet mee en helaas kan ik mezelf dan niet corrigeren en daar ging ik. Op mijn knieĆ«n, ik draaide mijn rug verkeerd en viel met mijn wang tegen de rand van de salontafel. 
Uiteraard deed alles toen pijn. Gelukkig waren Martijn en Declan er om mij op te hijsen, want zelf kan ik dus niet opstaan. Maar het ergste van alles is wel dat mijn mooie grote theekop van Blond kapot is :-(
Ik ben dus niet naar de fysio geweest maar heb de rest van de middag op de bank doorgebracht. Wel maakte ik nog even een lunch van paprika, hamblokjes, ui en wortelwraps. Mijn haakwerk is in ieder geval lekker opgeschoten.
Het avondeten was captain's dinner: bruine bonen, spekjes en ui en piccalilly, augurken en zilveruitjes. Er circuleren allerlei recepten op internet rond wat captain's dinner nou is, maar deze vind ik lekker makkelijk. En weinig punten. Alleen de spekjes moet ik rekenen en de piccalilly  als ik er 3 eetlepels bij doe. Na het eten een peer als toetje en 's avonds bij de thee 2 kletskoppen. Helaas geen spelletjesavond voor mij, dat vond mijn rug geen goed idee.
Ik hield 2 punten over!

Vanochtend moest ik naar het ziekenhuis voor een MRI. Toen ik een echo kreeg om te kijken of er galstenen in mijn galwegen zaten zagen ze ook een vlekje op mijn lever. 
Dat lijkt niks te zijn, maar de mdl arts wilde toch nog even een MRI laten maken om alles uit te sluiten. En waar moeten we dan aan denken? Aan leveradenomen. Hier kun je er meer over lezen https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/174771-leveradenoom-symptomen-oorzaak-behandeling-en-verwijderen.html 26 maart krijg ik hier de uitslag van. 
Gelukkig kon ik wel mijn bed uitkomen vanmorgen. Mijn rug doet wel pijn, maar het lijkt wel wat minder als gisteren gelukkig. Alleen het hobbelen op de scootmobiel is minder fijn...
Ik moest om 9.45u in het ziekenhuis zijn, dus ontbijten schoot erbij in. 
Na het ziekenhuis ben ik ook gelijk boodschappen gaan doen en toen ik thuis kwam kon ik pas ontbijten en lunchen. Ik ontbeet met een klein bakje yoghurt met frambozen en ik lunchte met 2 boterhammen met een rendangkroket. Die zijn eigenlijk voor in de frituurpan maar ze konden ook in de airfryer had ik ergens gelezen. Een klein beetje olijfolie erop zodat het niet zo bleek blijft, maar dat hielp niet echt. Maar ik plette de kroket toch dus dat maakte niet uit. Ik vond het lekker en voor herhaling vatbaar. Wel op een dag dat we 's avonds niet veel punten nodig hebben. Zo'n kroket is 4 punten en 2 boterhammen ook. 
De rest van de middag niet veel gedaan. Samen met Aileen een film gekeken, wat was opgevouwen en wat gehaakt. 
We aten voor het avondeten pitabroodjes met kipshoarma, sla en zelfgemaakte knoflooksaus. Lekker makkelijk en smakelijk.
Na het eten at ik een sinaasappel en voor bij de thee had ik 2 kletskoppen gepland. 
Maar Aileen was na het eten even gaan wandelen en kwam terug met aardbeien waar ze het volgende hapje van maakte:


Natuurlijk kon ik dat niet weerstaan en ik at er 2 met witte chocola en 1 met bruine chocola. Erg lekker maar vast meer dan de 3 punten die ik nog over had......
Morgen weer met goede moed verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten