vrijdag 29 maart 2019

Vrijdag

Terwijl de was draait, de stofzuiger zijn rondje doet, het ontbijt op is maak ik even tijd voor een blogje. 
De afgelopen dagen zijn eigenlijk best heel goed gegaan, al had het altijd beter gekund.
Woensdag het standaard ontbijt, en rustig aan gedaan 's ochtends. Om kwart over 12 was ik bij de fysio en wat ik al verwachtte, ze ging me niet kraken ivm de gebroken ribben. Wel heeft ze het een beetje los gemasseerd aan de linkerkant en dat zou verlichting moeten gaan geven. Afwachten dus maar. 's Middags lunchte ik met 2 boterhammen met kipfilet, zuivelspread en komkommer. Het was een drukke bedoeling thuis. De huishoudelijke hulp was er en de woningbouw kwam langs om de mechanische ventilatie te maken en de een ander kwam langs voor de kraan in de douche. De thermosstaatkraan kon wel worden vervangen door 1 van de woningbouw, maar dat kost 200 euro! Anders wordt het gewone mengkraan. Nou dat hoef ik echt niet. Gelukkig had ik laatst zelf al een nieuwe thermosstaatkraan gekocht en nadat ik de meneer even lief aan had gekeken wilde hij deze er wel op zetten. Nu is het dus voor 40 euro opgelost. Ik vind het toch maar raar dat thermosstaatkranen niet de standaard kranen zijn. Die zijn zoveel veiliger dan een mengkraan.
's Middags nog 2 sinaasappels gegeten.
's Avonds aten we een ovenschotel van pasta, kip, spinazie en champignons. Ik ben niet zo'n fan van spinazie maar zo ergens doorheen valt het best mee. Bij de thee at ik 2 kletskoppen. Er was niets op tv dus keek ik een serie die ik begon van het jaar heb opgenomen. My brilliant friend. Een Italiaanse serie over 2 vriendinnen. Ik heb nu 3 afleveringen gekeken en ik vind hem goed. Declan viel halverwege aflevering 1 in en vond het ook leuk. Bijzonder, want het is toch niet echt een simpele serie.

Donderdag begon echt prut. Ik heb 's nachts 2 uur lang gehoest zonder dat de kriebel weg ging. Echt waardeloos. Dus 's ochtends erg moe toen ik wakker werd. Gelijk de dokter gebeld of ik niet iets kon krijgen, maar meer dan codeïne kon ze niet voor schrijven. En eigenlijk is dat ook niet echt verstandig omdat ik slijm op hoest en dat betekend het einde van de verkoudheid. Alleen jammer dat dat al 6 weken zo is. Maar om de nacht door de te kunnen komen kreeg ik dan toch de codeïne.

Mijn maatje heb ik afgezegd. Ik was te moe en snotterig om daar te gaan zitten kletsen. Het schiet ook niet op als ik zo'n oud mens ook nog aan steek. Wel heel sneu, want dit is al de 3e week op rij dat ik afzeg. Hopelijk kan ik volgende week gewoon weer gaan.
Door al het gedoe had ik als ontbijt antaflu's op. Yoghurt had ik ook echt geen zin in.
Als lunch at ik 2 boterhammen met gebakken ei. Ook wel eens lekker.

's Middags had ik een gezellig uitje van Axxicom, de thuiszorg organisatie waar ik de huishoudelijke hulp van krijg. Samen met Karima hebben we lekker zitten kletsen, konden we een spelletje doen, knutselen en innovatieve bewegingsapparaten voor ouderen uit proberen. Ik heb bijvoorbeeld gelopen op de loopband terwijl het leek alsof ik door Den Haag liep. Maar je kon bijvoorbeeld ook voor Amsterdam, Drachten, Tokyo, New York of Rio de Janeiro kiezen. Erg leuk! Er was ook een apparaat waar je op kon zitten waardoor het leek alsof je aan het motorrijden was of aan het zwemmen met dolfijnen. 
Uiteraard waren er ook lekker dingen aanwezig. Cupcakes, gemaakt door de leerlingen van het Kellebeek college (daar vond het ook plaats), lekkere koeken, taart en heel gezond ook mandarijnen en appels.


Ondanks dat ik nog veel aan het hoesten was, was het wel gezellig.
Het avondeten was een ovenschotel, snelle tortellini al forno. Inderdaad snel klaar om in de oven te schuiven. Daar moest het wel nog 3 kwartier in. Het smaakte weer lekker. We aten er trouwens een salade bij. 
's Avonds nog 2 kletskoppen bij de thee en wat antaflu's voor het hoesten.
Voor het slapen een codeïne pil en hopen op een betere nacht.

Gelukkig heb ik redelijk goed geslapen, al had ik wel pijn in mijn linkerzij. Het losmaken van de fysio heeft wel geholpen. De ergste pijn is weg. Nu hopen dat de rest ook weg trekt
En vrijdagochtend betekend ook wegen! De afgelopen dagen goed opletten (met uitzondering van gisteren) heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik zit op hetzelfde gewicht als 8 maart, dus dat is heel prettig.

Nu met goede moed verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten