dinsdag 26 maart 2019

Gebroken ribben

Schreef ik op 8 maart nog dat ik weer helemaal in de flow zat, maar toch verdween hij ook weer heel snel. En natuurlijk heb ik altijd excuses. Weekend, moe, verkouden etc.
En die dingen zijn er nog steeds allemaal. Maar toch moet er een keer een moment komen dat ik wel doorzet. Dus deze week doe ik weer een poging.
Gisteren begon ik vol goede moed aan het ontbijt. Ondanks dat ik snotverkouden ben en nog steeds de longen uit mijn lijf hoest, at ik toch gewoon yoghurt. Met aardbeien en speltpops. Daarna douchen en aankleden en naar de schoenmaker. Het wordt tijd voor nieuwe laarzen heb ik het idee. En inderdaad, 2 van de 3 paar zijn kapot dus nieuwe is geen overbodige luxe. Ik ga nu voor een ander model, maar wel gewoon zwart. Over 2 weken mag ik terug voor een passchoen om te kijken of alles nog is zoals het was. Heel charmant is dat altijd. Eigenlijk had ik al veel eerder terug gekund voor nieuwe maar ja. Nu mag ik over 15 maanden voor een 2e paar. Dus eigenlijk ga ik dan iets voor de zomer uitkiezen. Ik heb daar wel een paar leuke modellen voor gezien.
Na de schoenmaker terug naar huis. Gelukkig redde ik het net, mijn scootmobiel was echt bijna leeg. Volgens het boekje is de actieradius 44 km. Nou, hij is toch echt met 30 leeg. Daar heb ik dus maar even over gebeld en ik moet hem zeker 20, 30 keer helemaal leeg rijden en weer volledig opladen. Dat zou de actieradius moeten verbeteren. Dat gaan we dan maar doen. Ik kon dus de rest van de dag ook niet meer weg, omdat het opladen 8 uur duurt. Gelukkig had ik de fysio al afgezegd ivm mijn rug en Martijn deed heel lief alle boodschappen. Ik zat verder te snotteren op de bank.
Als lunch at ik 2 boterhammen met kipfilet en komkommer. Later in de middag 1,5 sinaasappel. Die waren in de aanbieding dus nu heb ik 4 kilo...... 
Het avondeten was een snelle ovenschotel met gnocchi en tomaten. Wat er precies snel aan was weet ik niet, want 600 gram cherrytomaatjes in kwarten snijden is best een hoop werk. Maar het was wel lekker. Al is mozzarella net plastic als het gesmolten is.
's Avonds ging ik niet naar de spelletjesavond, ik bleef lekker op de bank met mijn pijn en snot. Ik dronk thee en at 2 kletskoppen. Een keurige dag dus.

Vanochtend weer ontbeten met yoghurt, aardbei en speltpops. Daarna douchen en aankleden en naar het ziekenhuis. Naar MDL arts voor de uitslag van de MRI van mijn lever. Dat was gelukkig niets, een wijnvlek. Maaaaarrrr, ze hadden wel iets anders op de MRI gezien, 2 gebroken ribben. Oeps, dat komt van het vallen laatst. Dat was een dag voordat ik die MRI kreeg. Niet gek dus dan ik zo'n pijn had/heb. Alhoewel de rechterkant niet echt pijn meer doet, maar links nu. Vorige week ben ik bij de huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar een manueel therapeut om de boel te manipuleren. Morgen maar even met haar overleggen of dat wel zo slim is om te doen.
Als lunch maakte ik een salade met groene asperges. Erg lekker maar wel een hoop gedoe weer en dat wil ik eigenlijk wat minder gaan doen. 

https://bit.ly/2TXApMZ


De rest van de middag deed ik was en hing ik op de bank. Zo lang ik niet op hoef te staan heb ik in ieder geval geen pijn in mijn rug. Het gehoest en gerochel gaat wel gewoon door.
Soms vind ik mijn lijf best vervelend moet ik zeggen. De arts vanochtend vond me een taaie omdat ik niet eens gemerkt had dat ik mijn ribben gebroken had. Nou, ik ben heus niet altijd taai mensen, maar het gaat gewoon allemaal door. Dan is in je eentje opvoeden en huishouden soms best kut.
Vanavond hoefde ik niet te koken, Declan kookte vandaag. Sperziebonen, rijst en kip. De kip kruidde hij met chilipeper..... Omdat ik niet van droge rijst hou deed ik daar wat chilisaus overheen. 
Net een kop thee op met 2 kletskoppen en de dag is weer voorbij. O ja, ik at ook nog 2 sinaasappels vanmiddag. 
Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten