vrijdag 1 februari 2019

600 gram

Eraf! Ik blijf me verbazen dat ondanks dat ik in het weekend altijd flink over de punten heen ga, ik toch nog afval. Zelfs gisteravond heb ik meer op dat mocht.

Woensdag was een goede dag. 's Ochtends naar de fysio, boodschappen halen en toen naar huis. De hulp kwam en ik ben ook best druk geweest. Dat merkte ik op een gegeven moment wel. Ik was ook weer flink aan het hoesten. Ik lunchte met cracottes met zelfgemaakte kipkerrie salade en groentesoep. 's Middags bij de thee kreeg ik een lekker koekje van mijn hulp. Een brosse eierkoek met melklaagje. Het was wel 3 punten maar voor een keer kon dat best. 
's Avonds aten we zoete aardappelsoep (verspakket AH) met geroosterde boterhammen. Daarna nog 2 mandarijnen. Bij de thee at ik 3 kletskoppen en de punten waren weer op.

Donderdagochtend naar mijn maatje. Ik heb niks bij de thee genomen, want mijn ontbijt was laat en veel punten. 2 boterhammen met boter en salami. 8 punten! Normaal is mijn ontbijt 1 of 2 punten. 
De lunch was hetzelfde als gisteren, cracottes met kipkerrie salade en groentesoep.
Daarna werken bij Roosendaal voor Elkaar. Het was vandaag een beetje saai. Gelukkig kon ik om 16.00u weg. Daarna nog even wat boodschapjes gedaan. Merken jullie het ook zo goed dat de boodschappen duurder zijn geworden? Ik kwam deze week niet uit met mijn budget en heb geld moeten pakken uit het leuke dingen potje. Volgende week maar kijken of het anders kan. En ik heb toch niet het idee dat ik rare dure dingen koop.
Toen ik thuis kwam had ik ontzettende trek en ipv dat ik een stuk fruit pakte of een opkikkertje nam, deed ik een graai in de koektrommel. Van die dubbele met een vanillelaagje ertussen :-( En op mijn werk had ik nog wel zo netjes nee gezegd tegen hele lekkere suikerkoekjes......
Het avondeten was een Duitse biefstuk met krieltjes uit de airfryer en bietjes. En natuurlijk een beetje yogonaise bij de krieltjes.
De kinderen aten aardbeienijs toe en ik nam niet. Er was al genoeg schade door de koekjes. Maar ja, Aileen at haar bakje niet leeg dus offerde ik mezelf op. Weggooien is zonde. Maar 's avonds niets meer bij de thee genomen.

Vanochtend vroeg wakker om de kinderen wakker te maken. We hadden gisteravond afgesproken dat ze zonder telefoon zouden gaan slapen. Om te kijken of ze dat nog kunnen. Nadeel was dat ik om 7 uur een wekker moest zetten om ze wakker te maken ;-)
Ik ben wel gelijk weer terug in bed gegaan trouwens. Niet dat ik nog geslapen heb, want daar maken ze teveel herrie voor....
Ik heb vandaag wel laat ontbeten. Gewoon yoghurt met banaan en speltpops.
Een beetje programma's terug gekeken en de vaatwasser uitgeruimd. Als lunch at ik 2 gekookte eieren en daarna ging ik naar Bea. We zijn al best lang vriendinnen, maar om de 1 of andere reden was ik daar nog nooit geweest. Dat was heel gezellig, ook samen met Anja.
Bea had saucijzenbroodjes gehaald, en dat wist ik. Vandaar de 0 punten lunch. Normaal ben ik niet zo van de saucijzenbroodjes, maar deze waren erg lekker! Ik weet alleen niet goed hoe ik hier punten van moet berekenen dus heb ik maar een beetje gegokt.
Later kwamen er nog mini bapao's op tafel. Tot mijn verrassing waren die maar 1 punt per stuk. Bea, waar heb je die gekocht?
Het avondeten was een koolhydraatarme Zwitserse schotel. Super simpel en snel klaar. En nog lekker ook! 



Alleen de volgende keer mogen de uien wat kleiner en bloemkoolrijst verdubbelt worden. Nu zaten we allemaal niet echt vol. Dus dronk ik snel een grote kop thee en at er een paar kletskoppen bij. Ik hoop dat ik het hiermee red, ik wil niet gelijk door al mijn weekpunten heen zijn. Vandaag heb ik er 7 van gebruikt en dat is netjes voor de vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten