donderdag 14 februari 2019

Up's en downs

Het was een week met up's en downs wat betreft eten en drinken. Qua humeur en gezondheid gaat het de goede kant op. Zeker nu het wel lente lijkt met die temperaturen buiten. We willen gelijk allemaal naar het terras of in ieder geval koffie en thee in de tuin of op het balkon drinken. Terwijl als we van 20 graden naar 12 gaan we het niet in ons hoofd halen om op het terras te gaan zitten.

Maandag begon ik de dag met yoghurt, banaan en speltpops. Hoe verrassend ;-)
Ik was vroeg wakker, dus bijtijds ontbeten, gedoucht en aangekleed. Ik flanste en weekmenu in elkaar, maakte een boodschappenlijst en ging boodschappen doen. Dat was alvast gebeurd.
Thuis gekomen ruimde ik de boodschappen op, maakte eiersalade en groentesoep en toen was ik moe. Gelukkig kon ik nog een half uurtje uitrusten voor ik naar de fysio ging. 
Daar deed ik mijn ding en daarna nog naar de AH voor wat boodschappen. 
Eenmaal thuis even uitrusten en bankhangen.
Voor avondeten aten we lasagne, lekker makkelijk en altijd lekker. Al viel het deze keer een beetje tegen. Ik had er (op verzoek) wat andere kruiden door gedaan en dat was niet echt een succes.


's Avonds was het weer spelletjesavond in het wijkhuis en Declan ging gezellig mee. 
We aten ook wat snackjes, oeps, daar ging ik de fout in. Maar het was wel gezellig :-)

Dinsdagochtend had ik een afspraak bij mijn maatje. Ze wil er graag nog een maatje bij die met haar kan wandelen. En aangezien ik geen rolstoel kan duwen moest er iemand anders gevonden worden. Gelukkig is er net een nieuw project gestart bij Wonen+ in samenwerking met Fontys hogeschool om studenten te koppelen aan beweegmaatjes. Dus binnen een paar weken was dit geregeld en was ik bij het kennismakingsgesprek aanwezig. Het klikte goed en vanaf dinsdag gaat mevrouw wandelen met 2 studenten sport kunde.
Ik bleef nog wat langer zitten en we hebben gezellig zitten babbelen. Aangezien ik net mijn ontbijt op had nam ik niets bij de thee. Na het bezoekje ging ik de laatste boodschappen doen en thuis een beetje tv kijken.
Ik lunchte hetzelfde als gisteren, cracottes met eiersalade en groentesoep.

Van Martijn heb ik een heel mooi kookboek gekregen: https://bit.ly/2BC2myO en daar moest ik natuurlijk wel gelijk iets uit maken. Dus aten we dinsdagavond geroosterde wortels met harissa en granaatappelpitten, krieltjes met feta en oregano en een Duitse biefstuk.


Vooral de krieltjes (in de schil) waren echt heel erg lekker. Maar ook de worteltjes waren voor herhaling vatbaar. Ik heb de recepten wel wat aangepast om ze een beetje WW proof te maken. 
Na het eten dronk ik thee en at ik 3 kletskoppen. Ik had zelfs nog 4 punten over. Een goede dag dus!

Gisterochtend het geijkte ontbijt, douchen, aankleden en naar de fysio. Daarna naar huis en geluncht met 2 boterhammen met de laatste eiersalade en de laatste groentesoep.
's Middags kwam mijn hulp dus ik had weer een lekker schoon huis.
's Avonds aten we pasta met paprikasaus, een recept van Ohmyfoodness. Het eigenlijke recept is vegetarisch, maar ik had nog een half zakje spekblokjes liggen dus deed ik die er doorheen. Daar vergat ik de punten van te tellen..... Het was wel erg lekker, al hadden de spekjes niet echt toegevoegde waarde, behalve punten dan :-/
Na het eten gingen Declan en ik bowlen met de kletsgroep. Supergezellig, al kan ik het zelf eigenlijk niet. Gelukkig nam Declan die taak dankbaar over. We dronken wat drankjes en aten wat snackjes, ja alweer.

Vanochtend heb ik uitgeslapen tot een uur of 10, dat was wel even lekker. Omdat ik dinsdag al bij mijn maatje was geweest, ging ik vandaag niet.
Ik ontbeet en lunchte eigenlijk in 1. Een klein bakje yoghurt met blauwe bessen en 3 beschuitjes met 2 gekookte eieren. Daar heb ik wel de hele middag op kunnen teren. Ik dronk alleen een cup-a-soup op mijn werk. 
Vorige week ronde ik eigenlijk af waar ik daar mee begonnen ben en ik wist niet wat ik nu nog kon doen daar. Maar gelukkig hebben we uiteindelijk een nieuw projectje kunnen verzinnen waar ik weer een paar weken zoet mee ben.
Het avondeten was makkelijk vanavond, allemaal iets uit de vriezer. Martijn en ik aten duiveltjessaté met nasi van bloemkoolrijst. 
Bij de thee een paar kletskoppen en de punten waren weer op. Aileen maakte alleen nog een lekkere shake met caseïnepoeder en diepvriesfruit. Dat is gelukkig maar 2 punten.
Er staat ook al de hele tijd een schaaltje met borrelnootjes hier op tafel waar iedereen uit eet behalve ik.... Het kost me wel heel veel zelfbeheersing, het liefst zou ik een graai in dat bakje doen. Maar omdat ik morgenochtend wel iets positiefs op de weegschaal hoop te zien doe ik het maar niet!

En duimen jullie morgen voor me dat ik gewoon naar huis mag na het verwijderen van de galsteen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten