vrijdag 8 februari 2019

Dipje

Zoals jullie deze week wel gemerkt hebben, heb ik niet geblogt. De plannen voor het eten waren goed deze week, maar de uitvoering uiteindelijk niet.
Zaterdag hebben we heerlijk geluncht bij Lunchlokaal Noen


Een lekkere clubsandwich met carpaccio en bacon.
Voor dat we weggingen had ik de slowcooker al aangezet met Poor man's stew. Een nieuw recept dus altijd weer spannend. Eigenlijk gewoon een mix van gehakt, krieltjes, worteltjes, kruiden, tomatensaus en nog wat andere dingen. Lekker simpel. Ik ben vergeten een foto te maken. Het smaakte wel ok, het had wat meer pit mogen hebben dus dat weten we dan weer voor de volgende keer.
's Avonds tv gekeken en chips gegeten. De punten waren dus wel op nu.
Zondag niet zoveel gedaan, maar wel een late lunch bij de Burger King gegeten. Domdom, ik weet het. Doordat het een late lunch was hoefde ik niet te koken want we hadden nog geen trek. Uiteraard wat later op de avond wel dus werden er pizza's ingevlogen. Ik niet, ik at cannelloni met ricotta en spinazie. Tot zover het weekend. Gelukkig hebben we dan een aantal dagen om de schade te compenseren.....
Maandag ging het eigenlijk prima. Ik kookte 's avonds het eten van zondag, duiveltjessate met nasi van bloemkoolrijst. Nog niet eerder gemaakt, die saté, en dat was ook voor herhaling vatbaar. Qua punten zat ik prima. Nog 2 voor de avond. Op de spelletjesavond at ik een chocolaatje en een bitterbal. Teveel dus maar ja.
Dinsdag was een waardeloze dag. Ik werd zondag al wakker met een zere schouder. Geen idee waarvan, het voelde alsof er een spier knel zat. Maandag bij de fysio heb ik hem los laten kneden en dat deed best pijn. Maar dinsdag deed het nog veel meer pijn. Het was nu een grote beurze plek. Liggen, leunen, bewegen, niks was fijn. Ik moest wel boodschappen doen helaas. Het eten wat ik gepland had zag ik echt niet zitten om te maken dus aten we frietjes (wel uit de airfryer) een broodje hamburger. Verder heb ik mijn eten niet bijgehouden maar ik weet wel nog dat ik gewoon brood heb gegeten, beschuiten met pindakaas en banaan en gebakken ei met spekjes. Niet zo best dus de afgelopen dagen.
Woensdag heb ik iets lekkers gebakken: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R972688/millionaire-s-shortbread Zo ontzettend slecht voor de lijn maar zo ontzettend lekker! Gelukkig hoefde ik het niet alleen op te eten maar kon ik het delen met de kletsgroep waar het gretig aftrek vond.


Shortbread, caramel en chocola. Beter kan het niet :-)
Met mijn schouder gaat het gelukkig weer wat beter. Het is nog wel gevoelig, maar ik kan weer gewoon alles doen. Gisteren had ik nog wel een makkelijke dag. Gewoon boterhammen en 's avonds wat uit de vriezer. 
Helaas was vanochtend het resultaat op de weegschaal teleurstellend. Een dikke plus.
Maar ja, ik wist het van tevoren. 
Dat wordt er weer flink aan trekken komende week. Ik ga zo eerst maar beginnen met een brunch. Om 1 uur heb ik een afspraak dus moet ik vroeg lunchen. Ik ontbijt altijd laat dus word het nu een brunch. Ik denk iets met roerei en een geroosterde boterham. 
Vanmiddag moet ik ook naar het ziekenhuis voor een gesprekje over de ingreep volgende week. Die galsteen die eruit moet. Hopelijk duurt dat niet te lang en heb ik gewoon nog puf om te koken. We gaan spaghetti met vegetarische bolognese eten. Ik vind dat altijd erg lekker. 
Tot de volgende keer!

1 opmerking: