zondag 24 juni 2018

Lang geleden.....

Het is even geleden, 2 maanden om precies te zijn. Ik was echt de moed verloren, mijn inspiratie kwijt, de zin was weg, kortom, de kilo's zijn er wel weer bijgekomen. Eind maart was ik bijna op het gewicht wat ik met de vakantie zeker wilde halen. Het ging zo goed! Maar toen was het Pasen en liet ik het 2 dagen los. Daarna heb ik een paar keer geprobeerd, maar ik kon het niet meer oppakken. Half mei ben ik gestopt met de cursus en heb ik alleen de app nog maar. En vervolgens deed ik niets meer. Soms begon de dag nog wel goed met yoghurt of ei, maar bij de lunch ging het vervolgens al mis. Boterhammen met kaas, lekker gesmolten in de oven, boterhammen met hagelslag, pindakaas, chocoladepasta of boodschappen doen met een lege maag en dan als lunch maar een ham-kaasbroodje, worstenbroodje of frikandelbroodje halen. En 's avonds lette ik ook niet meer op met eten. Ik verviel weer in mijn oude eetpatroon, makkelijk en veel teveel punten.
Vorige week maandag moest ik een MRI laten maken en dan willen ze altijd je gewicht weten. De weegschaal had ik dus ook gemeden al die weken..... Ik schrok me echt een ongeluk. Sinds eind maart was er 6,6 kilo (!) bijgekomen. Dit was echt even een eyeopener en met het beeld van vakantie over een paar weken wist ik dat ik nu echt weer op moet gaan letten. Dat lukte maandag en dinsdag niet gelijk, maar woensdag ben ik er echt tegenaan gegaan. Dat was ook weer mijn startpunt met wegen en gelukkig scheelde het alweer 900 gram met maandag. Wellicht heb ik er toch een beetje opgelet die dagen.
Dinsdag heb ik boodschappen gedaan voor de rest van de week en lekker veel fruit en groente gehaald. Dat moet goed komen!
Woensdag startte ik met yoghurt, muesli en banaan, een lekkere salade voor de lunch met garnaaltjes en mango en voor het avondeten at ik iets uit de vriezer. Het was rijst met kip en wat paprika. Het was zo droog dat ik er een scheutje chilisaus bij heb gedaan.
Ik had nog 8 punten over na het avondeten en heb een beker oppo ijs leeggemaakt. En ik nam 4 punten mee naar de volgende dag.
Donderdag weer een goede dag. Bij mijn maatje heb ik niets gegeten en gedronken want ik moest daarna naar het ziekenhuis om een echo van mijn lever te laten maken en daar moest je nuchter voor zijn.
Gelukkig mocht ik 's ochtends wel nog eten. Toen ik thuis kwam heb ik een 0 punten soepje gegeten en wat cracottes met kipfilet. Het avondeten was een pitabroodje met kip harissa en tzatziki. Als toetje maakte ik bananen in loempiavellen met poedersuiker.
's Avonds bij de thee een koekje en 5 punten over. Weer 4 mee naar de volgende dag.
De koekjes had ik die dag gekocht met Scoupy en ik had er weinig verwachtingen van. Meestal zijn koekjes met minder suiker toch nog veel punten. Maar toen ik ze 's avonds scande bleken ze 2 punten per koekje te zijn!


De eerste 2 dagen zijn dus prima verlopen, maar het weekend komt steeds dichterbij en daar liggen de verleidingen altijd op de loer.....

Vrijdagochtend ontbeet ik met een omelet en tussen de middag at ik een salade.
Daarna naar de bingo, dus een bitterbal (2 zelfs dit keer).
Voor avondeten aten we iets uit de vriezer wat nog over was van de chinees een tijd geleden. Het leek op kip kerrie al zat er niet veel smaak aan. Ik kookt er wat mihoen bij en met een lepeltje sambal was het best weg te krijgen ;-)
Ik rekende hier 12 punten voor.
's Avonds lekker aan de bitterballen uit de airfryer. Ik gebruikte 9 punten boven mijn budget.
Zaterdag ontbeet ik met 3 eieren en voor de lunch 2 boterhammen met kipfilet.
's Avonds bestelden we Grieks. Punten bereken is dan erg lastig met ik al mijn dag en weekpunten er voor ingezet. Inclusief de Bacardi Razz met Fanta, 4 glazen......
Vandaag weer ontbeten met een omelet, maar vrij laat, het was meer een brunch.
Daarna de eetplanning voor komende week gemaakt en de boodschappen gedaan.


Toen ik thuis kwam vond ik het te laat om nog brood oid te gaan eten dus ik heb ik lekker wat fruit gegeten. Meloen, wilde perzik en appel. En een bakje dorito's.
Het avondeten was Jambalaya en bij de thee weer een koekje.
Ik heb nog 8 punten over dus misschien neem ik nog wat vanavond..... Een beschuitje met aardbeien of zo :-)
Ik hoop echt dat ik het nu weer een paar weken vol kan houden tot we met vakantie gaan. Dan kan ik zonder schuldgevoel aan de Sangria!

Ik had nog veel meer kunnen vertellen, over mijn oude huishoudelijke hulp waar ik op ziekenbezoek ben geweest en mijn nieuwe vaste hulp is met vakantie en dat betekend altijd ellende qua vervanging helaas maar ik laat het hierbij.
Ik ga proberen weer meer te bloggen, zeker als ik weet dat jullie het leuk vinden om het weer te lezen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten