donderdag 28 juni 2018

Drukke dagen!

Gisteren was ik laat thuis en daardoor had ik geen zin meer om een blog te maken. Geen idee of jullie er met smart op zaten te wachten, maar het resultaat op de weegschaal gistermorgen, -1,4! Ik was erg blij toen ik dat zag en het geeft weer wat moed om verder te gaan. Al vind ik het wel lastig met dit warme weer. Ik heb vooral erg veel zin in ijsjes en dat is nou niet zo verstandig.......
Gisterochtend heb ik ontbeten met yoghurt, muesli, aardbeien en schuddebuikjes en thee. Ik ging niet naar de fysio want de lift was in onderhoud en dan kan ik niet naar beneden.
Een lekker relaxt ochtendje dus, alhoewel, alle 2 de kinderen waren thuis inclusief de logee. Dat kost dan toch wat meer energie, maar goed.
Voor de lunch had ik 2 spelt boterhammen met aardbeienjam. Het liefde & passie brood spelt van AH is zo lekker, daar zou ik er wel veel meer van op kunnen.....
's Middags kwam de vervangende hulp. Weer een andere dan was toegezegd. Axxicom vindt het maar lastig om te plannen. Maar goed, het huis was weer schoon en daar gaat het uiteindelijk om.
Voor het avondeten aten we iets nieuws (voor ons) van Maggi, dagje geen vlees. En dan de variant Mexicaans groentepannetje. En hoe fijn was dat, het kostte geen punten! Nou ja, alleen de olijfolie zou je moeten rekenen maar dat doe ik meestal niet. En het was erg lekker en voor herhaling vatbaar. In het doosje zitten 3 zakjes dus we kunnen het nog 2 keer eten.
's Avonds had ik een afspraak met het vriendengroepje wat inmiddels 14 mensen bevat. We zien elkaar 1 keer in de week en het is elke keer weer gezellig. Niet iedereen is er elke keer en nu waren we met z'n 8en. We hebben lekker op een terras in de stad gezeten en ik heb een paar wijntjes gedronken. Het paste precies in mijn dagbudget, mede doordat het avondeten 0 punten was.

Vanochtend ontbeten met yoghurt met aardbeien en banaan en daarna naar mijn maatje. Dit keer geen mini lion maar een mini twix white. Die is een punt meer maar wel lekker voor de verandering. 
Toen snel naar huis en lunchen. 2 spelt boterhammen met een beetje yogonaise en gekookt ei en een nectarine.
Daarna naar mijn vrijwilligerswerk bij RoosendaalvoorElkaar. Er zijn 2 mensen opgestapt dus zijn we nu nog met 3 vrijwilligers. We moesten dus even herpakken en taken verdelen en dat ging erg goed. Na weken sukkelen hebben we eindelijk eens een middag flink doorgepakt. 
Toen ik thuis kwam om 5 uur had ik best wel trek dus heb ik een zakje chips gegeten. 
Het avondeten was frietjes, sla en kipfilet. De kipfilet heb ik tussen een vel van (alweer) Maggie gedaan, mals en kruidig. En dan de variant knoflook fijne kruiden. Zo'n vel kost je 1 punt en je hebt geen olie nodig. Ik vond het best smakelijk!

Als toetje een lekker ijsje van 4 punten. Uiteindelijk ben ik 6 punten over mijn dagbudget gegaan en kostte het me een stukje van de weekpunten. Morgen weer wat beter mijn best proberen te doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten