vrijdag 26 januari 2018

Gisteren was het weer tijd om naar mijn maatje te gaan. Ik kwam langzaam op gang gisteren, dus ook laat ontbeten. Wel een 0 punten ontbijt, het avondeten zou namelijk veel punten zijn en ik weet nooit wat voor lekkers ik krijg bij de thee.... En ja hoor, een plak cake, een hele dikke plak cake!


Ik heb even zitten wikken en wegen, maar ik heb toch maar gevraagd of ze hem door de helft wilde snijden. Anders zou het "plakje" op 12 punten komen! Nu heb ik er 6 geschreven, al kon ik het plakje natuurlijk niet wegen. De slagroom die ze er nog op wilde spuiten heb ik afgeslagen. 
Daarna door naar de gemeente, ik moest een nieuwe Saverpas halen omdat Declan de vorige had gesloopt. En ik heb een Saverpas nodig om de ondergrondse vuilcontainers te kunnen openen. Op de website stond dat het 2 weken duurt voor je hem ontvangt, bij de gemeente zeiden ze 2 a 3 werkdagen. Ik ben benieuwd wat klopt.
Toen nog even wat boodschappen gedaan en door naar huis. Het was inmiddels al half 2 geweest en ik had echt flinke trek. 
Thuis was Aileen mini croissantjes aan het maken. Er stond nog zo'n verpakking in de koelkast van de kerst. Die moesten nu wel eens op. Ze had ze gevuld met pure chocoladevlokken, schuddebuikjes en honing.... Daar kon ik geen nee tegen zeggen en dat waren 9 punten voor de lunch....
's Middags at ik een sinaasappel en toen het etenstijd was had ik echt wel honger.
We aten uiensoep met gegratineerde kaasbroodjes. Daar stond 11 punten voor.
De soep was erg lekker maar echt vullend was het niet. Later zag ik dat het een lunchgerecht was dus dat verklaarde een hoop!
's Avonds mijn buik gevuld met thee en een reepje. Drinken doet toch echt wonderen als je eigenlijk zin hebt in lekkere dingen.
Uiteindelijk ben ik gisteren met 4 punten over mijn dagpunten heen gegaan.
Vandaag een "duur" ontbijtje, 5 punten. Ik had nog een pak Optimel vanille yoghurt staan die echt op moet dus nam ik die met wat muesli.
Als lunch een zelfgemaakt groentesoepje, met 2 gekookte eieren en een boterham met geraspte kaas die even onder de grill had gelegen. Een flinke lunch, maar toch had ik na een uur alweer zin om iets te eten. Ik heb alleen een banaan genomen en daarna zijn we even een stukje gaan rijden in de nieuwe auto van Martijn. Dan kom je ook niet aan snoepen toe ;-)
Toen ik thuis kwam wel een zakje chips genomen en wat te drinken.
Voor het avondeten stond een zwarte bonen schotel met quinoa op het menu. Weer een recept van de kalender. 


En dit was echt heel erg lekker! Lekker pittig en het smaakte naar meer. Declan had een hapje genomen maar vond het niet lekker. Dus hebben we de 4e portie verdeeld. Hierdoor kwamen er wat punten bij maar het kon nog.
's Avonds nog een sinaasappel, een kop thee en een reepje en de punten zijn precies op.
Ik ga het weekend in met nog 40 weekpunten, dus morgenavond kan er wel wat lekkers vanaf :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten